Belső linkek – Miért van szükséged rájuk?

Belső linkek – Miért van szükséged rájuk?

A belső linkek szerepe kulcsfontosságú a keresőoptimalizálásban, mégis legtöbben a külső linkekkel foglalkoznak. Egyszerűbbnek tűnhet egy külső weboldallal megegyezni tartalom vagy linkcsere témában. Ezzel szemben a belső linkek esetén össze kell állítani egy weboldalon belüli logikai struktúrát is. De ez közel sem olyan nagy feladat és jóval komolyabb eredményeket hoz, mint a kialakításába fektetett energia.

Seobox belső linkek

Miről olvashatsz a cikkben?

    Mik azok a belső linkek és miért fontosak?

    A belső linkek olyan hiperhivatkozások, amelyek ugyanabban a tartományban lévő oldalakra mutatnak. Ezek a linkek saját weboldaladon belül mutatnak egyik oldalról a másikra.

    a belső linkek fontosak SEO szempontból, mert

    A belső linkek segítenek a Google-nak megtalálni, indexelni és megérteni a weboldalad valamennyi oldalát. Kulcsfontosságú szerepet töltenek be a kedvezőbb helyezések elérésénél a keresőkben. Legjobb eredményeket akkor hozzák, ha stratégiaként használod ezeket. A belső linkek alkotják a weboldalad szerkezetét, felépítését. Logikailag kapcsolnak össze területeket a weboldaladon. Segítségükkel a Google megérti, hogy A oldal kapcsolódik B oldallal,

    Tekintélyt kölcsönöznek az oldaladnak (PageRank helyezések),

    Segítik a látogató tájékozódását a weboldaladon. A cél a látogató weboldalon tartása vásárlással, űrlap kitöltéssel, információgyűjtéssel. Ehhez a megfelelő és összekapcsolódó tartalmak nyújtanak segítséget,

    Cselekvésre ösztönzi a látogatókat,

    A belső linkeken keresztül az oldalak segíthetik egymást a keresőkben való helyezésben. Például a főoldalra jellemzően több külső link mutat, mely a főoldalt “fontosabbnak” jelöli. A főoldal fontosságát használják ki a többi oldalra mutató belső linkek.

    Seobox belső linkek összefüggése

    A belső linkek formái

    A belső linkek két fő formáját különböztetjük meg. A navigációs linkeket és a szövegközi linkeket.

    Navigációs linkek

    A navigációs hivatkozások a legfontosabb belső hivatkozások. A főmenüben elérhető navigációs linkek  termékkategóriákat, fő tartalmi témákat, szolgáltatásokat fednek le.

    Elsődleges szerepük a látogató eligazításában, tájékozódásában jelenik meg.

    Navigációs linkek a weboldal minden oldalán láthatók. Más aloldalakra mutatnak weboldalon belül, melyeket a látogató felkeresne. Jellemzően ilyen a rólunk, a GYIK, az adatvédelem, a szerződési feltételek, vagy a referencia oldalak.

    Az oldalsávban elhelyezett navigációs linkek jellemzően más aloldalakra irányítják a látogatókat. Ilyen például a híroldalakon oldalt megjelenő legutóbbi hírek kategória.

    Szövegközi linkek

    Az adott oldal tartalmán belül találhatóak és kapcsolódó tartalmakra irányítják át a látogatót. Segítik a tájékozódást és a Google-nak is ezek mutatnak irányt az oldalon található tartalmi összefüggésekkel kapcsolatban.

    Stratégia belső linkekhez

    A belső linkstratégia elkészítéséhez célszerű táblázatot használni, de ha az neked szimpatikusabb egy A4-s lapon is felvázolhatod a kapcsolatok rendszerét. Megjegyzem a belső linkek helyes kialakításához szükséged lesz a megfelelő SEO kulcsszókutatásra.

    Meghatározó oldalak összegyűjtése – keresd meg weboldaladon azokat az oldalakat, melyek tartalom szempontjából  fontosak. Olyan oldalakat keress, melyek a szakterületeden belül egy-egy témát járnak körbe. Ezek az oldalak nagy keresésű kulcsszavakra alapoznak. Ilyen lehet például: lakberendezés, receptek, biztosítás, fürdők.

    Témák kijelölése – Egy-egy meghatározó oldalon belül hozz létre témákat. Például Életbiztosítás, vagyonbiztosítás. Az így kialakított témákhoz kapcsolódó oldalakról mutasson belső link a meghatározó oldalra, jelezve a köztük lévő kapcsolatot. Ezek a témák továbbbonthatók majd kisebb résztémákra. Például életbiztosítás- életbiztosítás díja, életbiztosítás ideje. Vagy: fürdők, budapesti fürdők, budai fürdők, melegvizű fürdők.

    Válaszd ki a megfelelő horgonyszöveget (Anchor)  A horgonyszöveg az a kattintható szöveg, amely egy hiperhivatkozásban jelenik meg. A jól kiválasztott anchor tájékoztatja a látogatót és a keresőt is, még a kattintás előtt. Informatív és egyértelmű az oldal tartalmával kapcsolatban, amire mutat. A jó anchor szöveg rövid és egyértelmű.

    Új oldalak erősítése – Új tartalmi oldal esetén különösen fontos a belső linkek megléte. Az új oldalnál mérd fel, mely már meglévő tartalomhoz kapcsolódik és kapcsold össze azzal. Kiegészítheted ezt azzal, hogy más weboldalakkal kölcsönös hivatkozást hozol létre. De ez már inkább a külső linképítés területe.

    Seobox belső linkek anchor szöveg

    Tippek belső linkek létrehozásához

    Ne használd több oldalhoz ugyanazt a horgonyszöveget – ez összezavarja a keresőmotorokat, ugyanazt a tartalmat várják el mindkét oldal esetében. Tegyük fel, hogy két oldalad is szól a nyílászárókról. Az egyiken a fa ablakokról,  másikon a műanyag ablakokról írsz. Mindkettő nyílászáró, de az oldalak tartalmát tekintve nem ugyanarról van szó,

    Ellenőrizd időnként a belső linkeket a Google Search Console segítségével.  A felületen megnézheted, hogyan vannak beállítva belső linkjeid,

    Figyeld a belső linkeken belüli arányokat. A túl sok, alacsony prioritású oldalra vagy kapcsoltfelvételi, adatkezelési oldalakra mutató belső link nem szerencsés SEO szempontjából. Ilyen esetekben növeld a fontosabb oldalakra mutató linkek arányát. Ezt is a Google Search Console segítségével térképezheted fel,

    A belső linkeket inkább az oldal felső részében helyezd el. Így csöketheted a visszafordulási arányt. Megjegyzés: Erről a Google 2018-ban azt nyilatkozta, hogy a látogató számára az oldalon belüli elhelyezésnél fontosabb a belső link léte és tartalma,

    A belső linkek stratégiai szerepet is betöltenek. Kiemelt szerepet kapnak, ha a főoldaliról mutatnak egy-egy áloldaladra,

    Ne használj belső link generáló automatizálást. Az automatikus belső link generáló eszközök nem tudják, mely oldalakat szeretnél preferálni és melyeket nem. Ezen kívül nem veszik figyelembe a felhasználói igényeket sem,

    Belső linkek és a régi oldalak. Időről időre érdemes átnézni a régen publikált oldalakat. Amennyiben van lehetőség kösd össze ezeket az újabb tartalmi oldalakkal. A relevenciát szem előtt tartva,

    A mobil verziónál is ellenőrizni kell a belső linkek helyességét,

    Lehetőség szerint egy oldalról egy link mutasson egy másik oldalra,

    Más weboldalakon elhelyezett PR cikkekkel is erősítheted belső linkeidet,

    Amint növekszik a weboldalad és egyre több tartalmat töltesz fel rá, a belső linkek száma is növekedni fog. A belső linkek ellenőrzésére mindenképpen ajánlott kialakítanod egy saját stratégiát vagy igénybevenni egy belső link auditot ellátó eszközt. Ilyen például a  Semrush audit eszköze 

    Használd ki a külső linkek erejét. Keresd meg, melyik oldalad kapja a legtöbb külső hivatkozást. Kapcsold össze belső linkekkel ezt az oldalt a kiválasztott tartalmi oldaladdal. A legtöbb külső hivatkozást kapó oldalad megnézheted valamelyik SEO szoftver segítségével. Ilyen eszköz a MOZ. Ha nem használsz ilyen eszközt, akkor a Search Console fiókodban is megnézheted a linkek között.

    Problémák belső linkek esetén

    Törött linkek, melyek  404-s hibaüzenetet generálnak. Ezek esetében meg kell keresned a hibás linkeket és cserélned kell azokat a megfelelőre.

    Túl sok belső link az oldaladon. Ez a látogató és a kereső dolgát is nehezíti. Kezdetben inkább kevesebb belső linket használj, de azok legyenek egyértelműek.

    “No follow” linkek használata – Belső linkek esetén olyankor érdemes ilyen linkeket használni, amikor elve olyan oldalra mutat, amit nem szeretnél a Google által indexeltetni.

    Árva oldalak – Ezekre az oldalakra nem mutat hivatkozás. Nagy valószínűséggel a Google sem látja és nem is jeleníti meg a találatok között. Ha felfedezel egy-egy ilyen oldalt a honlapodon, akkor próbáld meg azt beemelni a belső link stratégiádba. Helyezd el az ott kialakított témák egyikébe és alakíts ki egy rá mutató belső linket.

    Seobox belső linkek árva oldalak

    Egy belső link mutat egy oldalra. A keresőmotorok ezeket az oldalakat kevésbé fontosnak ítélik a weboldaladon. Helyezz el ezekre  mutató plusz belső linkeket.

    Túl sok kattintással elérhető oldal (kattintási mélység). A sok kattintással elérhető oldalakat a kereső szintén a kevésbé fontos oldalak közé sorolja. Az ilyen oldalakat egészítsd ki egy- két kevesebb kattintással elérhető belső linkkel.

    Oldalon belüli átirányítások. Új tartalmi oldal létrehozása esetén maradhatnak olyan belső linkek, melyek még a régi tartalmi oldalra mutatnak, majd onnan irányítják át látogatót új tartalmi oldalra. Ez egy teljesen felesleges lépés. Emellett lassítja az oldal betöltését is. Új oldal esetén nézd át a régi tartalmi oldal belső linkjeit is, hogy elkerüld ezt a helyzetet.

    Átirányítás weboldal migráció esetén. Honlap költöztetésnél probléma lehet ha a régi és az új oldal kölcsönösen egymásra irányítják át látogatót. 301-s átirányító linkkel. A látogató így soha nem éri el az oldalt, hiszen folyton átirányítják. A legegyszerűbben ezt úgy korrigálhatod, ha  létrehozol egy harmadik céloldalt és a korábbi régi és új oldalról is ide irányítod a látogatót. (301 redirect) 

    Seobox belsőlinkes hibás átirányítás

    HTTPS váltás miatti hibás linkek. A biztonságos oldal megjelenítéshez a Google a HTTps-re való átállást javasolta már évekkel ezelőtt. Az átállás azonban a belső linkeket is érinti. Előfordulhat, hogy marad olyan link, mely a HTTP oldalra mutat továbbra is. Ezeket meg kell keresned és korrigálnod szükséges a helyes formára.

    Használd ki a belső linkek erejét. Következetes építkezéssel meghálálják és segítenek a weboldalad fejlesztésében.