Social SEO – A közösségi média térnyerésével egyre inkább felértékelődik ez a terület. A Google érzékeli a Social media jeleit. Újabb és újabb kérdések merülnek fel, hogyan lehetne jobban összehangolni a keresőoptimalizálást és a közösségi médiát. A cikkből megismerheted azt a 14, triviálisan egyszerű Social SEO tippet is, amivel segítheted keresőoptimalizálásod.

Miről olvashatsz a cikkben?

    Mit takar a Social SEO?

    Közösségi SEO – A közösségi média azon interakciói és azon linkjei, melyek jelentős szerepet töltenek be a weboldal keresési rangsorában. Más szóval a közösségi média azon tevékenységei, melyek növelhetik a weboldalad organikus forgalmát a keresőkön keresztül.

    3 tényező, ami miatt érdemes a közösségi médiára figyelned, ha a SEO eredményeken szeretnél javítani

    Seobox Social SEO 3 tényező, amiért figyelni kell a Social SEO-ra

    A SEO és a közösségi média egymást átfedő célokkal dolgozik.

    Egyrészről a SEO egyik legnagyobb előnye, hogy nagyobb láthatóságot kínál, és több ember látogathat el organikusan a weboldaladra.

    Másrészről a közösségi média jelenlét célja, hogy a legtöbbet hozd ki a közösségi hálózatokból elérve a megfelelő embereket. 

    A két cél összefonódik. A keresőmotorok egyre inkább közösségi jelleget öltenek, a közösségi média csatornák pedig egyre inkább önálló kereső felületekké válnak.

    A három tényező ami miatt figyelj a Social Mediára is.

    Első tényező: A közösségi média tartalmai indexelésre kerülnek

    A rendszeresen közzétett közösségimédia-tartalom megfelelő típusa hatással lehet a keresőben elért helyezésre. Nem minden közösségi bejegyzés jelenik meg a Google találatok között , ahhoz  annak elég relevánsnak kell lennie. A közösségi média bejegyzések  segítik a weboldal gyorsabb indexelését. A közösségi médiában vírusként terjedő bejegyzések hatással vannak a SEO eredményekre is.

    Megjegyzés: Mit hagy figyelmen kívül a Google a közösségi jelekből? A Google feltérképezi és indexeli a Facebook, Twitter és LinkedIn közösségimédia-profiljaidat. Tartalom és megosztott linkek szempontjából úgy kezeli a profilokat, mint egy webhely szokásos HTML-oldalát. Viszont a Google nem veszi figyelembe a közösségi médiában való megosztások vagy követők számát a rangsorolásakor. Ez ugyanis megtévesztő lehet és könnyű lenne átverni a kereső rendszerét, ami téves rangsorolást eredményezhetne.

    Második tényező: A közösségi média segíti a presztízs építését

    A keresőmotorok szerint a nagy értékű domain (webhely) nagy értékű presztízzsel rendelkezik.

    A folyamatosan megosztásra kerülő, jó minőségű tartalom  azt adja a látogatóknak, amit keresnek. Ezzel pedig előbb-utóbb nő az oldalra mutató linkek száma. A közösségi média elterjedésével megváltozott a linképítés. A közösségi média felülete a legnagyobb tartalommegosztó rendszer jelenleg.

    A weboldalakon megjelenő tartalom jó részét a közösségi médián keresztül terjesztik. A közösségi média csatornákon elért ismertség közvetlen hatással van az online ismertségedre is.

    Harmadik tényező: A közösségi média valós embereket von be

    Bár a SEO-nak van technikai oldala is, nem csak erre kell figyelned. A weboldalad rangsorolásánál nem csak olyan technikai tényezőkre kell figyelned, mint például a kulcsszókutatás. 

    A keresőoptimalizálásnak emberi elemet kell tartalmaznia ahhoz, hogy valós eredményeket érjen el.

    A közösségi média rohamosan növekvő sebességgel a SEO megkerülhetetlen részévé válik, különösen azért, mert valódi emberek osztják meg a felkerülő tartalmakat. A sok megosztás azt jelenti, sok embernek tetszik a tartalom, elérted a célközönséged.

    A közösségi média lehetővé teszi a célközönség elkülönítését, és a pontosabb célzást.

    Valójában a közösségi média az egyik leggyorsabb módja a közönség megismerésének. Legyen szó csoportról, ügyfélszolgálati csatornáról vagy promóciós oldalról – könnyen visszajelzést kaphatsz.

    Tudni fogod, hol jelenik meg  a tartalmad, kik kedvelik és osztják meg, és ez milyen hatást gyakorol. Ezek fontos kérdések a SEO szempontjából.

    Hogyan segíti a Social SEO az organikus forgalom növelését?

    A közösségi média több szempontból is fontos a SEO számára. Hatékonnyá teszi a SEO tevékenységet és ezzel a vállalkozásod jövedelmezőséget is növeli.

    Bár a közösségi médiában végzett tevékenységek és a keresőoptimalizálás két eltérő jellegű tevékenység, mégis segítik egymást. Igaz, a közösségi média hatása nem közvetlen, hanem közvetett a SEO-ra nézve.

    A Social Media jelenlét az egyes csatornákon megosztott tartalmak révén a brand népszerűsítését segítik. A Facebook, a Pinterest, YouTube, LinkedIn vagy Twitter jelek nem rangsoroló tényezők, közvetve mégis pozitív hatással vannak a keresőben elért helyezésre (SERP).

    Egy közösségi média stratégia lényegében a keresőmotorokban való jó szereplés esélyeit is javítja. Egy hatékony közösségimédia-tervhez szilárd SEO stratégia szükséges, a kettő egymásra épül.

    A közösségi média közvetlenül nem járul hozzá a SEO rangsorolásához, de a közösségi platformokon megosztott linkek növelik a márka ismertségét.

    6 terület ahol befolyásolja a közösségi média a SEO tevékenységet

    • Széleskörű tartalomterjesztés
    • A bejegyzések hosszabb élettartama
    • Az online láthatóság és az organikus forgalom javítása
    • Márka ismertség növelése
    • Márka hírnév növelése
    • Fokozza a helyi keresőoptimalizálást (SEO)

    HOGYAN történik ez a gyakorlatban?

    Seobox Social SEO hogyan működik

    Amikor minőségi tartalmakat hozol létre és teszel közzé a weboldaladon, az olvasók a szószólóiddá válnak. Kapnak valamilyen értékes információt, amit megosztanak barátaikkal.

    A barátaik is ezt teszik, megosztják a tartalmat így generálva tovagyűrűző hatást. A tartalom bármilyen formátumú lehet, a lényeg, hogy a követőtáborod szeresse. Blogbejegyzések, Videók, Infografika, Podcast is jó megoldás, ha a követőid azt kedvelik.

    Itt kerül a képbe a közösségi média. A hasznos információk megosztásával a közösség tovább erősíti a tartalmat. Ily módon növeli a láthatóságot, javítja a forgalmat, és visszamutató linkeket generál.

    Ezek olyan közösségi jelzések a Google számára, melyek azt jelzik a weboldalad értékes tartalmakkal bír. Ezek a jelek közvetve javíthatják a keresési rangsorolást. A jobb helyezést elérő oldalak nagyobb látogatottságra számíthatnak. Az indexelés nagyobb keresési forgalmat és jobb helyezéseket eredményezhet.

    Érzékelhető, hogy a közösségi média olyan tartalmak megosztását segíti, melyek lekötik a közönséget, mert ez segít növelni a közösségi megosztásokat. 

    Ebből már érthető, hogy a közösségi médiában vírusként terjedő cikkek, majd azok megosztása együttesen növelhetik a blog tartalmának láthatóságát és SEO rangsorolását. A Google értékeli a minőségi linkeket, és a rangsorolási tényezők részének tekinti őket. És akár a Google első helyére emelheti a cikket egy-egy kulcsszó kapcsán.

    Melyek a legjobb közösségi média csatornák a SEO számára?

    Seobox Social SEO social csatornák

    Számos közösségi csatorna létezik, mely segíti a SEO tevékenységet. Ezek ideálisak a SEO és a közösségi média marketing számára is , mert megjelennek a keresésekben, és előkelő helyen szerepelnek a kereső találatai között is. A legtöbb fogyasztó, ha csatlakozni szeretne egy brandhez, vagy vásárolni szeretne egy márkától, először a vállalat közösségi média profiljait keresi fel, nem a webhelyét.

    Ez azért van így, mert a közösségi média személyesebb élményt nyújt, és a válaszidő gyakran gyorsabb. Ezenkívül a közösségi média hatékonyabb, ha kapcsolatba lépsz a vásárlóval. Következésképpen a fogyasztók kedvelik a különböző közösségi csatornákat.

    Ezenkívül az internetezők szeretnek ott keresni, ahol leginkább jelen vannak. A közösségi csatornák önálló  keresőfunkciókkal rendelkeznek, amelyek lehetővé teszi számukra, hogy keresőmotorként működjenek. A látogatók kereséseire kell a közösségi profilokat és a bejegyzéseket optimalizálni.

    A SEO szempontból legnépszerűbb közösségi média csatornák közül azokat emelem itt ki, melyeket Magyarországon is használunk. Emellett van jó pár olyan, mely a világ más részein tölt be fontos szerepet a SEO tevékenységben. Ilyen például a Medium ami leginkább tartalom megosztó oldal, vagy a  Quora, ahol kérdéseket tesznek fel a látogatók érdekes témákban. Ezekhez olyan kulcsszavak tartoznak, amelyekre leginkább a Google-on keresnek rá. Szintén inkább külföldön ismert és használt a Reddit felülete. Ezek azonban nem terjedtek el Magyarországon. 

    Lássuk a hazai, SEO szempontból meghatározó közösségi média csatornákat.

    LinkedIn

    Az elsődleges ok, amiért kedvelt, az a leadek generálása. A marketingszakma csaknem 90%-a lead generálására használja a platformot. A LinkedIn használata a SEO-hoz azért ideális, mert a megfelelő kulcsszavakat természetes módon helyezheted el profiodban, és a releváns keresési kifejezések megjelenhetnek a tartalmi részeken is.

    Facebook

    A Facebook egyszerűvé tette a felhasználók számára a tartalom megosztását és a különböző anyagok közzétételét. Linkeket vagy egész bogbejegyzéseket oszthatsz meg a csatornán. A Google feltérképezi és indexeli a Facebook linkjeit. Amikor a felhasználók rákeresnek egy területre, akkor az elért Facebook-oldalak megjelennek a Google találatok között , a Facebook-véleményekkel együtt.

    Twitter

    A Twitteren a releváns hashtagek segítik a láthatóság növelését, persze am minőségi tartalmak mellett. A hashtagek segítenek az embereknek gyorsan megtalálni a tweetjeid, ami viszont növeli a márka ismertséged és a forgalmat egyaránt.

    Pinterest

    A Pinterest a SEO számára ideális. Amerikában több olyan ma már sikeres és ismert oldal van, mely szinte kizárólag a Pinterest segítségével növelte márkája népszerűségét. Magyarországon nem olyan ismert a Pinterest üzleti előnye. Bár közösségi média csatorna, a Pinterest keresőmotorként is működik. Kulcssavakkal, megfelelő Pin-leírásokkal segíti a vállalkozásod növekedését.

    Youtube

    A Google a keresési találatok között hozza a videó indexképét. Az indexkép jelenléte „bővített megjelenést” eredményez, és a bővített kivonatok általában magasabb átkattintási arányt mutatnak, mint a normál kivonatok.

    Instagram

    Az Instagram leginkább a megfelelő hashtagekkel, illetve a linkekkel segíti a keresőoptimalizálást. A linkek esetében a külső forrásból az Instagram posztodra mutató linkekre gondolj.

    TikTok

    Az új közösségi média üdvöske már azzal is sokat hozzátesz a keresőoptimalizáláshoz, hogy többen az ott készült videókat töltik fel például a Facebookra is. Ennek persze van árnyoldala is, de az egy másik cikk témája lehetne.

    A kívánt kulcsszó szövegként való elhelyezése a videóban, beleértve a kulcsszót a feliratban és a hashtagekben, valamint a kulcsszó hangos kimondása a videóban automatikusan generált feliratokkal, mind a keresőoptimalizálást erősíti.

    14, triviálisan egyszerű Social SEO tipp

    Seobox Social SEO 14 triviális trükk

    1. Optimalizáld közösségi profiljaid

    Az egyik olyan tényező, amely negatívan befolyásolja a közösségi média SEO eredményeidet, az az, ha nem optimalizálod közösségi média profiljaid. Ezen belül is az egyik alap, hogy a közösségi média fiókokban szereplő adatok összhangban legyenek a weboldalad adataival. Ez segíti  legegyszerűbben a keresőben elért helyezést, a magasabb átkattintási arányt és a növekvő organikus forgalmat.

    A legtöbb potenciális ügyfél megnézi közösségimédia-profilod, mielőtt kapcsolatba lépne veled. Legyen a profil érthető és áttekinthető.

    A  legrészletesebben kitöltött közösségi média profil mindenképpen előnyt jelent. Minél több információ kerül itt megosztásra, ügyfél annál tájékozottabbnak érezheti magát, könnyebben azonosul a vállalkozásoddal. Keresőoptimalizálás szempontjából a Social media profil meghatározó minden egyes csatornán. Minimum kitöltendő a névjegy, az információk, a vállalkozás címe, a kapcsolati adatok rész, valamint a webhely linkje.

    2. Megosztható tartalmak létrehozása

    A SEO kulcstényezője a linképítés. Az oldaladra mutató minőségi linkek és az oldaladról más minőségi oldalakra mutató linkek  erősítik és segítik a jobb helyezést a keresőkben. A közösségi médiában megosztott tartalmak esetében a kedvelések, a megjegyzések, az ismétlések, a retweetek mind befolyásolják a linkek súlyát.

    3. Tedd egyszerűvé a közösségi megosztást

    A közösségi média használat célja az üzleti életben a több fogyasztó elérése és a márkaüzenet átadása.  Minél több embert sikerül elérni, annál inkább segíti ez a márkaérték növelését.

    Annak érdekében, hogy az emberek könnyebben megosszák tartalmaid a közösségi médiában, használd a közösségi megosztási gombokat.

    Ezenkívül, amikor közösségi oldalakon posztolsz, használj cselekvésre ösztönzést, így is segítve követőid a bejegyzések újramegosztásában.

    Tedd vonzóbbá, vonzóbbá és természetesen hasznosabbá a célpiacod számára. Figyelj a feliratok minőségére és a vizuális elemek használatára is.

    4. Kiváló minőségű tartalom közzététele 

    A keresőoptimalizálás már nem olyan, mint régen. Érett felnőttkorba lépett. A legújabb információkat tartalmazó eredeti tartalmak hozzák el az eredményeket. A túl sok kulcsszó használata helyett a kereséseknek megfelelő tartalmak a fontosak. A Google keresőmotor algoritmusa pontosan érzékeli a felhasználói szándékot és törekszik arra, hogy pontosan azt adja, amire a felhasználók keresnek. Ezért keresi a legrelevánsabb találatokat.

    Kiemelten fontos a MIT osztasz meg kérdése, a HOL osztod meg kérdése mellett.

    A minőségi tartalomhoz alapos előzetes kutatás és a felhasználói szándék megértése szükséges. Megint visszakanyarodunk oda, hogy tervezni kell a tartalmakat a közösségi médiában is.

    5. Pinterest üzleti fiók használata

    Már az előző részben is kiderült, hogy a Pinterest kiválóan alkalmas linképítésre és kulcsszóstratégia fejlesztésére. Növelheted láthatóságodat  a Google -ban ha Pinterest üzleti fiókodon belül táblákat hozol létre és azokhoz kulcsszavakat rendelsz. Használd ki a táblák leírásánál az 500 karakteres limitet és mutasd be minél részletesebben a tábládat. 

    A Pinterest engedi a felületéről kimutató linkeket szemben például az Instagrammal. Így a Pinjeid leírásában elhelyezheted weboldalad releváns linkjét is, ami szintén erősíti a keresőben elért helyezésedet.

    6. Google üzleti fiók

    Regisztrálj a Google cégem felületén. Az ingyenes szolgáltatás eléréséhez csupán egy gmailes fiókra lesz szükséged. 

    A fiókban töltsd ki a Névjegy részt. Lehetőséged van több link megadására is, így érdemes külön-külön linket megadni weboldalad blog, termék vagy egyéb oldalaihoz. Emellet a közösségi média linkekről se feledkezz meg.

    A fiókban követheted a véleményeket, megoszthatsz újabb tartalmakat. Bemutathatod termék kínálatodat és azt is követheted milyen módon találtak rád ügyfeleid. 

    Ne felejtsd el a vállalkozás helyét is hozzáadni! Így a Google kereséseknél térkép alapján is megjelenhetsz.  Ez több szempontból is kedvező. Egyrészt a találatok között több adattal jelensz meg a Googleban. Másrészt véleményt is írhatnak rólad, amit mindenki láthat a keresések során.

    7. Erős közönség/ követőtábor kialakítása

    Ahhoz, hogy termékedet vagy szolgáltatásodat valóban sikeresnek nevezhessd, fontos, hogy elterjedjen a hír a célközönséged körében is, hogy a termék létezik és elérhető. A közösségi média megkönnyíti az internetes  hírterjesztést.

    Lehetővé teszi, hogy olyan közönséghez kapcsolódj, amely nem csak arra kész, hogy megismerjen, hanem hogy üzletet is kössön veled.

    Először tehát fel kell deríteni, melyik közösségi média a megfelelő a saját célcsoportod elérésére. Utána dolgozhatod ki a közösségi tartalom stratégiádat.

    8. Márka erősítése

    A márkaépítés valamennyi marketing terület fontos része. Ez alól a közösségi média sem kivétel.

    A közösségi média profiljaid és oldalaid, a minőségi tartalmak segítenek beazonosítani a márkádat. Kapcsolatot teremtenek a követőiddel.

    Tudni fogják, ki vagy, és elkezdenek megbízható forrásként tekinteni rád.

    Ha jól csinálod, a közösségi média segít növelni a márkaismertséget, több kattintást érhetsz el a keresőkben is. Ezek a kattintások értékesebbek a Google és más szemében, mivel alacsony visszafordulási arány jellemzi ezeket. Az alacsonyabb visszafordulási arány azért érhető el, mert a márkádat már megismerték a közösségi média felületeken.

    A közösségi médiában a márkaismertség növelésével több ember keresi majd kifejezetten a te márkádat. Ez erősíti az organikus forgalmat a weboldaladon.

    9. Tanuld meg, mit akar a közönséged

    Bár a SEOkulcsszó kutatás továbbra is meghatározó eleme a keresőoptimalizálásnak, a kutatás módja az évek során változott. Ma már a felhasználói szándékot is ismerni kell a kulcsszavak esetében.

    A kereső szándékának megértése nélkül előfordulhat, hogy a kiválasztott kulcsszavak nem hozzák a várt eredményeket. Nem mindegy, milyen céllal keres valaki egy-egy kifejezésre a Google-ben. Például egyáltalán nem mindegy, hogy miért keres valaki a baseball ütőre. Baseballozni szeretne megtanulni vagy más célra használná az ütőt és betörne vele egy boltba.

    Ki kell derítened a célközönségednek mi a pontos célja a kereséssel. Ebben segíthet egy e-mailes vagy egy facebookos kérdőív. Ugyanezt érheted el a közösségi hallgatással is. Ezek segítenek az igényeknek megfelelő tartalmak előállításában és ezzel a keresők elvárásait is teljesítheted.

    Közösségi hallgatás: a közösségi média fiókjaidban zajló beszélgetések, kommentek figyelése, meghallgatása. (Majd beépítése a közösségi média és a marketing stratégiába)

    10. Helyi keresés kiszolgálása

    Fizikai címmel rendelkező vállalkozásként nem teheted meg, hogy  figyelmen kívül hagyod a helyi keresőoptimalizálás erejét.

    A Google tisztában van a földrajzi hely fontosságával és annak jelentőséggel. Az is része a Google szolgáltatásának, hogy megmutatja az internerezőknek a közelben elérhető lehetőségeket.

    A helyi adatok kitöltése és folyamatos aktualizálása a közösségi médiában is fontos. Minden közösségi média profilban ugyanazokat az információkat kell megadnod és ezeknek meg kell egyezniük  a weboldalon található információkkal.

    11. Optimalizáld képeid SEO szempontból és a közösségi médiaoldalakra is

    A képek nem csak az üzenet közvetítésében és a gondolatok kifejezésében, hanem a keresőoptimalizálásban is meghatározóak. Hibát követsz el, ha a képeket figyelmen kívül hagyod.

    A képek, megfelelően optimalizálva, jelentős hatással vannak az organikus forgalom elérésében.

    SEO szempontjából a képek optimalizálása terjedjen ki a fájlnévre, az alternatív szövegre. Emellett a közösségi média esetében a megfelelő formátum elengedhetetlen. Továbbá minden közösségi csatornán elérhetővé kell tenni.

    Ezek a dolgok egyszerűnek vagy triviálisnak tűnhetnek, de sok vállalkozásnál lemaradnak. Holott hosszú távon nagy változást hoznak.

    A marketingkommunikáció lényeges eleme a vizuális megjelenítés. Ezek hihetetlen tartalommarketing-eszközök, mivel segítenek a márkahang kialakításában. Ezenkívül az információtovábbítás leghatékonyabb módja, ha képeket adsz a közösségi média bejegyzéseidhez.

    Az emberi agy gyorsabban képes feldolgozni a vizuális anyagokat – ezért többen reagálnak gyorsan a vizuális tartalomra, mint a szöveges anyagokra.

    Ha helyesen optimalizálod a látványelemeket, azok létfontosságú szerepet játszhatnak SEO kampányod javításában.

    Képek optimalizálásához:

    • Használj megfelelő fájlnevet a képhez (a releváns kulcsszavakkal),
    • Válasszd ki a megfelelő képformátumot – a sebesség miatt fontos,
    • Győződj meg róla, hogy a képek reszponzívak,
    • Csökkentsd a fájl méretét a gyorsabb betöltődés érdekében,
    • Hozz létre lenyűgöző feliratokat kulcsszavakkal,
    • Adj hozzá kulcsszavakat az alternatív szöveghez és a címszöveghez is,
    • Ezenkívül a közösségi médiában a minőségi fotók jelentik a kulcsot a bejegyzéseid iránti fokozott elkötelezettséghez.

    12. Kezdj el aktív beszélgetéseket, és légy részese azoknak

    A kapcsolat kialakítása a célközönségeddel az első lépés az igényeik megértéséhez. Az online térben is szükség van a kapcsolattartásra, a beszélgetésekre. Ezek a kommunikációk a közösség érzését erősítik. Emelett kulcsszerepet töltenek be a közösségi keresőoptimalizálásban is, hiszen segítenek a hírnév építésében is.

    És mit kapsz attól, hogy szaktekintély vagy az iparágadban? Egyre több ismertséget és egyre több megosztást a közösségi média fiókokban. Ez lassú stratégiának tűnhet, de hosszú távon megéri.

    A közösségi fiókok elkötelezettségének növelésének egyik legjobb módja a kapcsolatok kiépítése (márka-ügyfél szövetség). A kapcsolatok erősítik a bizalmat és megalapozzák a hitelességet. Segítenek abban is, hogy megértsd megcélzott vásárlóid szükségleteit, valamint azokat a problémákat, amelyeket megoldani próbálnak.

    Válaszolj a felhasználó megjegyzéseire.

    Hozz létre egy szavazást, hogy megértsd, mit szeretnének legközelebb olvasni a blogodon.

    Ez néhány módja annak, hogy pozitív eredményeket hozó beszélgetéseket indíts, és hosszú távú kapcsolatokat építs ki. Ezek eredményeként növeled az elköteleződést, a követőid számát. Továbbá erősíted az egyéb közösségimédia-jeleket, amelyeket a Google a webhely rangsorolására használ.

    13. Mérd a közösségi média teljesítményed

    Ahhoz, hogy a SEO és a közösségi médiában tett erőfeszítéseid kifizetődjenek, mérned kell az előrehaladásod. Hiszen valószínűleg az utolsó dolog amit szeretnél, az az, hogy helyben járj és a vállalkozásod ne növekedjen vagy ami még rosszabb csökkenjen.

    A közösségi média KPI-k nyomon követése és elemzése lehetővé teszi, hogy megértsd, mi működik és mi nem a te célközönséged esetében. A mérések eredményeképpen látni fogod, mely területeken érdemes javítanod és melyekkel nem érdemes foglalkoznod.

    Nem kell találgatnod, elég az adatokat figyelned. Ezek segítségével meg tudod határozni, hogy mi működik számodra a közösségi platformokon és milyen taktikát, stratégiát érdemes használnod.

    Az eredmények követése segít a közösségi média jelenlét bővítésében és a SEO fejlesztésében is.

    14. Készíts lenyűgöző közösségi média bejegyzés feliratokat

    Bármilyen üzlettel vagy iparággal is foglalkozol, a tartalom kulcsfontosságú szerepet játszik a marketingstratégiájában. A legjobb tartalmak pedig azok lesznek, amelyek a történetmesélés köré épülnek.

    A történetmesélés kapcsolatot teremt a látogató és a mesélő között. Ennek a kapcsolatnak az alapja a hitelesség és az elkötelezettség. Erre pedig a legjobb mód a történetmesélés.

    A történetmesélés beépíthető a bejegyzések felirataiba is egy-egy történetrészlet kiemelésével.

    Ez a14 tipp fenntartható/kezelhető közösségimédia-stratégiát eredményez. Lehetővé teszi, hogy javítsd a SEO eredményeket, és jobb helyezést érj el a keresési eredmények között. Bár számos módszer létezik a SEO értékelésére a közösségi média bevált gyakorlataival, a fenti 14 tipp alapvető. Használatukkal javul a közösségi média marketinged, a Social SEO tevékenységed. Ezzel pedig erősödik a weboldalad ismertsége is.