A YouTube SEO segítségével videóid kereshetőbbé teheted, és növelheted csatornád elérését. Mindenki a nagyobb népszerűségre törekszik videók terén is, hiszen a videó használat és a videó fogyasztás történelmi csúcson van.

A  YouTube SEO megértéséhez és használatához nem kell atomkutatónak lenned. Néhány egyszerű beállítással máris jobb eredményeket érhetsz el.

YouTube SEO

Miről olvashatsz a cikkben?

    YouTube SEO fogalma

    A YouTube SEO a videóid és a csatornád optimalizálásának folyamata, hogy előrébb kerülj a YouTube keresési eredményei között. Ez magában foglalja a különféle stratégiák és technikák alkalmazását az organikus forgalom növelése érdekében.

    A YouTube keresőoptimalizálása a YouTube-videók, címek, leírások és egyebek optimalizálásának folyamatosan alakuló területe. Továbbá része még többek között a kulcsszavak hozzáadása a címekhez és leírásokhoz, az optimális videóhossz megtalálása, a videóid más csatornákon való reklámozása, valamint az eredmények elemzése is.

    YouTube SEO- Miért működik?

    A YouTube keresőoptimalizálása kissé eltér a hagyományos SEO-tól. A keresőmotorok nem a vidótartalmak alapján rangsorolnak, hiszen nem nézik azokat végig. Viszont felmérhetik és fel is mérik a videók szöveges tartalmait, mint felíratok, címek, leírások, címkék. Ezeken a felületeken keresik a releváns kulcsszavakat. Ezen részek optimalizálása abból a szempontból is segít, hogy növeli a néző élményét, ami további népszerűség növekedést ér el számodra.

    A nézőidnek, követőidnek tetsző tartalmakat a Youtube is nagyobb eséllyel rangsorolja előre.

    YouTube SEO – 8 tényező, amire figyelj

    Kulcsszókutatás

    A kulcsszó kutatást kezdd a Youtube felületén, keress rá, milyen témák népszerűek a csatornán.

    Egyszerűen írj be egy kulcsszót vagy kifejezést a YouTube keresősávjába, és számos kulcsszót fog felkínálni neked. 

    A kulcsszókutatás célja nem feltétlenül a már meglévő és népszerű kulcsszavak átemelése a saját csatornádra. Ehelyett gondolj inkább úgy a kulcsszó keresésre, mint egyfajta ötletgyűjtésre. Fedezz fel segítségükkel új területeket, akár réspiacokat.

    Például, ha a szörp szóra keresünk rá, akkor számos találatot kapsz, beírva a YouTube keresőjébe. Nincs más dolgod, mind elkezdeni ezeket a találati videókat átnézni és kiválasztani azokat, melyek a te területeddel kapcsolatosak.

    YouTube kulcsszókutatás

    Ugyanezt megteheted a Google felületén. A YouTube-videók szerepelnek a Google találatai között.  És mivel a Google a keresőoptimalizált dolgokat kedveli, nagy a valószínűsége, hogy a Google-ben megjelenő videók már optimalizáltak. 

    A Google találatok között szereplő videókat kell egy-egy kulcsszó esetén elemezned és megértened, miért szerepel olyan jó helyen éppen az a videó.

    A YouTube SEO kulcsszókutatásával tehát megismered a nézői igényeket és ötleteket is szerezhetsz. A kulcsszó kutatással könnyen előnyre tehetsz szert azokkal a videókkal szemben, melyek erre nem figyelnek.

    Hashtag használata

    A hashtagek segítenek abban, hogy a videóid jobban láthatóvá váljanak. Más közösségi média csatornákhoz hasonlóan a YouTube-n is keresnek a hashtagekre. Helyezd el a releváns hashtageket a címnél és a leírásnál. 

    Amire itt érdemes figyelned az a hashtagek száma.  Ne használj túl sokat belőlük. Válassz ki 2-3 hashtaget, ezek között szerepeljen a kulcsszó és lehetőleg a márkaneved.

    Lejátszási lista

    Én személy szerint, nézőként nem szeretem a lejátszási listákat.  Több nemzetközi csatornát követek  és ezek közül több elkezdte használni a lejátszási listákat. Előtte mindig megtaláltam az engem érdeklő témában az új videókat, de mióta lejátszási listát használnak, azóta csatornán belül feldob olyan tartalmat is, ami engem nem érdekel. De az is lehet, hogy én nem voltam elég ügyes vagy a YouTuber állított be valamit rosszul. (Ezt ugye kívülről nem látom).

    Viszont a YouTuber oldaláról nézve, iszonytatóan megnőtt a feliratkozók száma a lejátszási lista hatására. Vállalkozóként mindenképpen javasolt a használata.

    A lejátszási listák segítenek abban, hogy a nézők hosszabb ideig a csatornádon maradjanak, ami javíthatja az általános nézési időt, és kedvezőbb helyezést eredményezhet.

    A lejátszási listák segítenek a nézőnek és a YouTube-nak is. Ezekkel a YouTube jobban megérti a csatornád tartalmát és témáját. A lejátszási listák esetében is keresőoptimalizált leírásokat kell használnod, megfelelő kulcsszavakkal, címkékkel és frissítésekkel.

    YouTube SEO, lejátszási lista

    Videó címek, leírások optimalizálása

    A videó címe megfelelő hely a kulcsszó kiemelésére is. Jellemzően 75 karakter hosszban gondolkozz. Ez nem könnyű, hiszen a cím nagyon rövid és ebbe kell a videód lényegét és a kulcsszót is beemelned.

    Ezért használnak sokan a Youtube videók címénél ilyen formátumokat:

    Miért…? 

    Mi a…?

    5 legjobb… 

    5 ok, amiért…

    Hogyan…

    Legjobb…. És legrosszabb…..

    A kérdések, a listák, az útmutatók, illetve az összehasonlító formátumok sokat segítenek az érdeklődés felkeltésében és a megfelelő címek létrehozásában is.

    A címhez hasonlóan a videók leírásának optimalizálása is fontos. Itt kicsit több lehetőséged van, mint a címnél, összesen 5000 karakter áll rendelkezésedre. Több dolgot is érdemes beillesztened a leírásba. Például

    – videó tartalmi összegzése

    – Link elhelyezése, mely átmutat a weboldaladra, közösségi média felületeidre, más releváns videóidra.

    – Időbélyeg leírás bemutatása

    – Kulcsszavak beemelése.

    YouTube címkék

    A címkék a YouTube SEO olyan részletei, amelyet a közönséged nem lát,  de segíthetnek javítani láthatóságodon és rangsorolásodon.

    Ez azonban nem jelenti azt, hogy rengeteg címkét kellene betömnie a videóidba. A kevesebb néha több, elég lesz 5-6 címke videónként.

    A címkék a YouTube-nak segítenek megérteni miről szól a videód és miért érdemes azt ajánlania a nézőknek. Márpedig azt már a Google esetében is tudjuk, hogy ha a keresőmotor érti miről szól az oldalad, akkor szívesebben/könnyebben hozza az első helyeken. Pontosan így van ez a YouTube esetén is.

    Megfelelő miniatűrök

    Bár az indexképek nem kapcsolódnak közvetlenül a videó SEO-hoz, kulcsfontosságúak a nézők figyelmének felkeltésében, és ezáltal a kattintások számában.

    Ökölszabályként íme néhány bevált gyakorlat a YouTube indexképekkel kapcsolatban a legtöbb csatornán:

    – Feltűnő színek szövegben vagy háttérben

    – Félkövér szöveg, amely kiemeli a videó címét

    – Egy személy vagy valamilyen cselekvés

    – Márkajel

    Amit én látok nemzetközi csatornáknál, hogy sok esetben amikor egy csatorna egy személy köré épül, elegendő a személy és a már ismert háttér megjelenítése a miniatűrön ahhoz, hogy követői számára kitűnjön a videó a többi közül.

    Nem kell grafikusnak lenned szemet gyönyörködtető miniatűrök készítéséhez, jó pár online eszköz segít ebben. Ilyen a Canva, a Bannersnack, a Visme. Ezek közül  Magyarországon a legismertebb a Canva, amit ingyenes verzióval is elérheted.

    YouTube SEO - miniatűrök

    Reklám, népszerűsítés

    A fizetett hirdetés a YouTube videók esetében is segít, akár a YouTube felületén hirdetsz, akár máshol. Köztudott, hogy a megfelelő SEO tevékenység erősíti a hirdetéseket is.

    Egyéb népszerűsítési módszer:

    – A hirdetések mellett megoszthatod videóidat más közösségi média csatornákon, ahol már jelen vagy. A Facebook, a Pinterest, a Twitter és a LinkedIn is kedveli a megosztott videókat.

    – E-mail listán történő megosztás

    – Videó beágyazása blogtartalmakba

    – YouTube videók esetén lájkok, hozzászólások, feliratkozás ösztönzése.

    Analitikák értelmezése

    A YouTube SEO kikerülhetetlen része az eredmények elemzése. A YouTube-elemzések segítségével felmérheted a tartalom teljesítményét, hogy megértsd, melyik videó és miért működik jól és mi nem a SEO szempontjából. A jó hír az, hogy ehhez a YouTube  megfelelő eszközöket biztosít.

    A YouTube fiókodban, az analitikáknál megtudhatod:

    – Milyen kulcsszavakra rangsorol?

    – Milyen típusú videók teljesítenek jól?

    – Milyen hosszúak a legjobban teljesítő videóid?

    – Mely videók eredményezik a legnagyobb forgalmat és a platformon kívüli elköteleződést?

    – Ötleteket nyerhetsz milyen irányba érdemes további tartalmakat készítened.

    Ha tudni szeretnéd, hogy hol tart a YouTube SEO stratégiád, tudnod kell, hol tartasz éppen az egyes videóiddal, illetve a csatornáddal. Az adatok alapján új témákat és kulcsszavakat fedezhetsz fel.

    A videótartalom a közösségi médiában a legtöbbször megosztott tartalmak közé tartozik. Ha már van YouTube csatornád, érdemes profin használnod.

    Keresőoptimalizálásban segítséget kérhetsz a SEO szakértő  oldalon.