Keresőoptimalizálás alapok a megfelelő induláshoz. Fogadjunk, hogy már ezerszer hallottad mi az a SEO és azt is tudod, hogy a Google-nél első helyre, de legalábbis előre kell kerülnöd. De valahogy nem áll össze a kép. Többszöri nekifutásra sem egyértelmű, valójában hogyan működik a SEO.
A keresőoptimalizálás területe összetett és folyamatosan változik. De az alapokat könnyen megértheted, és már egy kis SEO tudással, no meg némi gyakorlással is nagy változást érhetsz el a weboldaladon.

Mi jelenti a SEO alapját?
Nézd meg az öt területet, amivel mindenképpen foglalkoznod kell előbb – utóbb, ha azt szeretnéd, hogy rád találjanak a látogatók.

Kulcsszó kutatás
Innen indul a SEO tevékenységed. Olyan szavakat keresel, melyeket a látogatók használnak, miközben valamilyen területen megoldást keresnek problémájukra. Egyszerűnek tűnik, ami jó hír. Ugyanakkor a rossz hír az, hogy mások is ugyanígy keresnek kulcsszavakat. Egy- egy népszerű szó, kifejezés esetén nehéz lesz elérned a látogatókat. Éppen ezért szükség lesz részletesebb kulcsszó keresésre és stratégia összeállítására. Így sokkal nagyobb eséllyel találod meg azokat a szavakat, összetett kifejezéseket, melyekkel könnyebben célt érhetsz.
A kulcsszó kutatásról összeállítottam egy részletesebb cikket, „Mire kapsz választ a SEo kulcsszó kutatás során?” címmel.
Technikai beállítások
A technikai beállítások megkerülhetetlenek a keresőoptimalizálás során. Ezeket a beállításokat ellenőrizni kell.
De mik ezek a beállítások, miket ellenőrizni szükséges?
- Google indexálás – azaz a Google látja-e az oldalunkat, az megjelenik-e a keresőben. A Google egy webrobot segítségével folyamatosan gyűjti a weboldalakat és hozzáadja azokat a Google indexéhez. Az indexen belül megjelenő oldalak láthatóak a látogatók számára. Igy ellenőrizheted, hogy a weboldalad megjelenik-e az indexált oldalak között. A keresőbe csak ennyit írj be: Site:honlapodneve.hu
Ugyanezzel a módszerrel megnézheted, hogy egy adott kifejezésre hogyan indexálja a Google az oldalad. Keresőbe írd be: site:honlapodneve.hu adott kifejezés
- Mobilbarát verzió – a Google mobilbarátnak látja-e a weboldalad. Ezen a linken ellenőrizheted
- Favikon – pici bélyegkép a keresőben
- Betöltési sebesség, gyorsaság
- Képméret optimalizálás
- Hibás linkek kiküszöbölése
- Keresőbarát URL-k
- 301-s átirányítások
- Átlátható webdesign – látogató könnyen eligazodik oldaladon
- SSL titkosítás – (https) használata. Ennek hiányában a Google “nem biztonságos” jelzővel látja el az oldalad
- 404-s oldalak, nem létező oldalak hibája. Kezelésre WordPress oldalak esetén használhatod a Redirection plugint.
Vagy keress rá saját WP fiókodban és telepítsd ott.
Weboldal tartalom
A weboldal tartalma keresőoptimalizálás szempontjából leginkább a relevancia számára kell, hogy megfeleljen. A keresések relevanciájának feleljen meg. A weboldal oldalai optimális esetben mind-mind egy-egy keresésére adnak választ. Ahhoz, hogy ezt elérd, a következőkre kell figyelned a tartalom előállítása során.
- elsődleges kulcsszó (primary keyword),
- oldal címe (title),
- weboldal URL-je,
- maga a tartalom (body: paragrafusok, bekezdések, címsorok, szöveg, linkek),
- képek címe (image title), alt text,
- meta leírás (meta description).
- Közösségi jelzések (oldalról kifelé mutató jelzések)
- Kategóriák
- címkék
- Belső linkek, kifelé mutató linkek
A webtartalom jellemzően szövegből és képből áll össze. Mindkettő esetében figyelned kell ezekre a tényezőkre. Videók esetében hasonló a helyzet.
Belső linkek segítenek a látogatónak is és a keresőmotoroknak is. A látogató további fontos információkat tartalmazó oldalakat ér el a weboldaladon belül. A keresőmotorok pedig könnyebben feltérképezik segítségükkel a webtartalmat.
A kifelé mutató linkek szintén segítik weboldalad. A kifelé mutató linkek száma azonban ne legyen túl sok és lehetőség szerint csak minőségi weboldalára mutassanak.
A linkek esetében alapvetően elmondható, hogy szerencsésebb és hatásosabb a szövegkörnyezetben elhelyezni azokat, mint például az oldalsávban vagy a lábrészben.
Keresőoptimalizált szövegírásról a részletes cikket itt olvashatod el vagy a SEO szövegírás is érdekes lehet számodra.
Külső jelek
A külső jeleknél két terület meghatározó.
- a weboldalára mutató linkek
- közösségi média jelek
A weboldalra mutató linkek esetében egyértelműen a minőség a fontosabb a mennyiséghez képest. Minél nagyobb ismertséggel bíró weboldalról mutat link az oldaladra, annál értékesebb lesz az a link. Ugyanakkor fontos az is, hogy a te weboldal étáddal azonos legyen annak az oldalnak a témája.
A linképítésnél az alapot szintén a jól összeállított tartalom jelenti. Ez fogja megalapozni azt, hogy más weboldalak szívesen készítsenek a te weboldalára mutató linkeket tartalmazó tartalmakat.
A linképítést segíti a képek, ingógrafikák, videók használata is. Itt elsősorban a saját készítésű képekre, infografikákra és videókra gondolj.
Nézd meg Belső linkekről szóló cikkem is.
Közösségi médiával kapcsolatban sokan elfelejtik azt a tényt, hogy a közösségi média jelek megjelennek a kereső találati oldalán (SERP) is. A rangsorolásban közvetlenül nem vesznek részt, de felhasználó látja a találatok között. Nem is szólva az egyes közösségi média csatornák keresőoptimalizálásáról. Ami szintén hatással lehet a weboldaladra.
Közösségi médiával kapcsolatban itt találsz további cikkeket. Social look like
Search Console (adatok a mérhetőséghez)
Az elért eredményeket több eszközzel értelmezhetjük és ellemzhetjük SEO szempontból. Ezek közül az egyik a Google ingyenes eszköze a Search Console.
A Google rövid, ingyenes oktató videóit itt érheted el angolul.
Ahhoz, hogy a Google felhozza oldalad a találatok között a keresőben, nem kell regisztrálnod a Searh Console felületén. Ugyanakkor átfogóbb képet kaphatsz arról, a Google hogyan látja az oldalad. Az eszköz segíti a weboldalad helyezésének javítását és megmutatja, hogyan találnak rá a felhasználók, látogatók az oldalad tartalmaira.
A weboldalad összekötheted a Search console-val és így mindig valós idejű adatokat nyersz a weboldaláról.
A Search Console a következőkben is segíthet:
- Ellenőrizheted, hogy a Google megtalálja-e és feltérképezi-e az oldalad.
- Elháríthatod az indexálási problémákat és segít a frissített tartalmak újraindexálásában
- Láthatod a keresőből származó forgalmi adatokat
- Mobil használathoz, egyéb keresési funkciók problémáinak elhárításában segít
A Search console-ról további információkat ebben a cikkben olvashatsz.
Keresőoptimalizálás alapok a gyakorlatban

A fentiek után felmerülhet benned a kérdés, hogyan jelenik meg ez az öt tényező a a weboldal gyakorlati keresőoptimalizálásában.
Összességében a SEO egy bonyolult rendszer. Itt láthatod a legjellemzőbb feladatokat, amelyek előfordulnak a gyakorlatban keresőoptimalizálás címén:
- kulcsszó kutatás
- Fejléc, lábléc, oldalsáv áttekintése
- Betöltési sebesség
- Képek mérete, optimalizálása
- Tartalmi cikkek átnézése, átírása vagy újraírása (bizonyos feltételekkel)
- Technikai jellemzők finomítása
- Külső- belső linkek ellenőrzése
- Közösségi média tevékenység
Érdemes először összeírnod, hogy az egyes részek hogyan kapcsolódnak egymáshoz, majd ezt egy check listában összegezned.
A keresőoptimalizálás eredménye
A keresőoptimalizálás eredményéhez időre van szükség. Egyrészt időbe telik míg a weboldal SEO beállításai megtörténnek és elkészülnek a releváns tartalmak. Másrészt a Google-nak és más keresőknek is szüksége van időre, amíg feltérképezik az oldalt és elhelyezik, rangsorolják azt a találatok között.
De mégis mikor lesz eredmény?
Nem azonnal. Minimum 3 hónap kell az elkészítés, az esetleges átalakítások után. Biztonsággal inkább 6-12 hónapot mondanék. A hosszú várakozási időért viszont kárpótol majd az a tény, hogy a keresőoptimalizálással elért eredmények tartósabbak.
Ellentétben a hirdetésekkel vagy a közösségi média megjelenésekkel ezek az eredmények nem tűnnek el. Folyamatos után követéssel és elemzéssel tartósan fenntarthatók.

- AI Overview – mi az és hogyan kerülhetsz be? - 2025.08.09.
- “Great Decoupling” SEO-n innen és túl - 2025.07.18.
- Keresőoptimalizálás alapok - 2025.07.16.