A SEO jelentősen megváltozott. A SEO trendek 2023 már régen nem arról szól, hogy valaki a Google-be bepötyög egy-két kulcsszót és bebiggyeszti azokat valahová a weboldalán.

A Google algoritmusa sokkal kifinomultabb, mint korábban volt, és ennek megfelelően változik a vállalkozások SEO taktikája és stratégiája is.

Seobox SEO trendek 2023
SEObox SEO trendek 2023
Miről olvashatsz a cikkben?

    TikTok SEO

    A közösségi média csatornák közül ezt az egy csatornát emelem ki, mivel ez a cikk nem a Social SEOról szól. A Social SEO -ról szóló cikkem itt olvashatod el. 

    A TikTok-felhasználók több mint 60%-a Z generáció soraiból kerül ki, akik itt fedeznek fel új lehetőségeket. A TikTok SEO esetében ezekre érdemes figyelned:

    – hashtagek megfelelő használata

    – kulcsszavak használata

    – releváns tartalmú videók

    – vizuális megjelenés (leginkább GIF-k mennek mostanság)

    AI – mesterséges intelligencia 

    2023 a SEO esetében az AI (Artificial Intelligence) éve lesz. A mesterséges intelligencia felgyorsítja az emberi tartalomgyártás folyamatát és kreatív ötleteket adhat a tartalomgyártásra.

    SEOBOX- SEo trendek 2023 mesterséges intelligencia
    SEOBOX SEO trendek 2023 mesterséges intelligencia

    A mesterséges intelligencia térnyerése töretlen és sok szempontból segítheti a SEO tevékenységed. Ugyanakkor nem valószínű, hogy 2023-ban kiváltaná a SEO szövegírás területét.

    A tartalom létrehozása és optimalizálása egyszerűbb az AI-alapú megoldásokkal, mert segítenek, hogy jobban megértsd az organikus versenyt és a kulcsszavak mögött húzódó keresési szándékokat. Időt takarít meg neked az adatgyűjtéssel a szövegek előkészítése terén.  

    Összességében az AI-megoldások segítenek, hogy kevesebb idő és energia ráfordítással olyan tartalmat hozhass létre, amelyet a keresőmotorok és a felhasználók egyaránt kedvelnek. 

    Az AI pozitív, építő jellegű felhasználását a keresőoptimalizálás terén elsősorban ne a többszáz oldalak előállításánál tervezd. Jelentősége jelenleg az úgy nevezett funkcionális tartalmaknál jelentős. Ilyen tartalmak például a definíciók, a leírások.

    A mesterséges intelligencia által generált tartalom relevánsabb lesz

    A keresőoptimalizáláshoz rendelkezésedre álló adatok mennyisége továbbra is exponenciális ütemben növekszik. A keresőoptimalizálás az a terület, mely jelentős mértékben szenved a rendelkezésre álló adatmennyiségtől. Ebben az egyre erősebben növekvő adattengerben, továbbra is kihívást jelent annak megértése, miért változik egyes oldalak helyezése, milyen háttér okok húzódnak meg a változás mögött. 

    Ezeket egyre inkább a különféle adatelemzések segítségével értheted majd meg. 2023-ban azok a SEO szakemberek jutnak jelentős előnyhöz, akik több millió weboldal helyezését vizsgálva nyernek adatokat és azokat elemezni is tudják. Ezeket az elemzéseket végzik el helyetted  a különböző programok, applikációk és az AI. 

    Ugyanakkor, szükség lesz továbbra is arra, hogy saját magad írj szöveges tartalmakat. A Google is inkább az emberi, és nem a mesterséges intelligencia tartalmakat támogatja.

    A mesterséges intelligencia specializálódásra készteti a SEO szakembereket 

    Az iparág egyre összetettebbé válik, így egyre erősebb szerepet kap egy-egy réspiac. Mindegy, hogy auditok készítésére, lokális SEO-ra vagy webshopok optimalizálására specializálod magad a keresőoptimalizálásban. Ahhoz, hogy követhesd a trendeket, profivá kell válnod a választott réspiacon.

    Ennek járulékos része a folyamatos képzés.  A keresőoptimalizálás az egyik legdinamikusabban és leggyorsabban változó terület, ami folyamatos és rugalmas alkalmazkodást vár el tőled is. Ezt leginkább folyamatos önképzéssel érheted el.

    A tartalomkészítés új technikákat igényel. Mit jelent ez?

    Az AI nem csak a szöveges tartalmaid érinti, hanem a képeidet és a videóidat is. De emellett másra is figyelni kell. Az aktuális web helyezés javítása érdekében tartalommal kell feltöltened a weboldalad, egyfajta mini, speciális tartalomgyűjtő hellyé válva a saját témádban. 

    Hosszú formátumú tartalmakra és sok bejegyzésre lesz szükséged. Sőt ezeket a tartalmakat rendszerbe is kell rendezned az oldaladon és a megfelelő pontokon összekapcsolnod.

    A nagy kihívást a tartalom előállításában leginkább az jelenheti majd számodra, hogy hogyan lehet elkerülni a sok tartalommal együtt járó felesleges, spam jellegű tartalmak megjelenését az oldalon. Ezen a ponton ismét nagy hangsúlyt kap a stratégiai tervezés.

    Google frissítések gyakorisága

    Seobox SEO trendek 2023 Google frissítések
    Seobox SEO trendek 2023 Google frissítések

    2023-ban rendszeresebb és gyakoribb Google algoritmus frissítésekre számíthatsz. Emellett előtérbe kerülnek az indexelési problémák is. A Google egyrészt rég nem frissítette feltérképezési területét, másrészt valamennyi internetes tartalom feltérképezésére nincs is lehetősége. 

    Ebből adódóan előfordulhat, hogy a minőségi tartalmak ellenére sem jelenik meg egy-egy aloldalad a Google találatok között és ennek nem feltétlen a keresőoptimalizálás lesz az oka.

    Felhasználói élmény és felhasználói szándék

    A keresőoptimalizálás adatigényes terület. Az AI megjelenése is ehhez kapcsolódik. De nem szabad elfelejteni, hogy minden adatelemzés célja annak megértése, hogyan lehetne még jobban összekapcsolni a tartalmakat a felhasználói elvárásokkal. Mit lehet tenni ennek elérése érdekében?

    Ne a trendekre figyelj (csak)

    Érdemes megmaradnod a megfelelő és helyes SEO alapoknál és azokat jól csinálnod. Ez unalmasnak tűnhet számodra, viszont ez vezet majd eredményre.

    Szerencsés, ha nincs sok keresőoptimalizálási folyamatod. A túl sok SEO folyamat újabb és újabb problémákat vet fel, melyek javítása időt visz el.

    A SERP (találati megjelenés) sokat segít a felhasználóid elvárásainak megértésében. Érdemes ezekre figyelned. Ezekből értheted meg, milyen tartalmakat kell rangsorolnod, mit vár el felhasználód. Ehhez kapcsolódik az “attól függ” tesztelési módszer használata is. Ezen belül tulajdonképpen feltételes elágazásokat vizsgálsz az egyes folyamatoknál.

    A trendek részleges figyelmen kívül hagyása mellett ezekkel viszont foglalkoznod kell:

    – Technikai beállításokat átnézése. Ez az alapja, annak, hogy a Google fel tudja térképezni a weboldalad. Biztonságos, mobilbarát weboldal szükséges, erős belső linkekkel.

    – Felhasználóidnak szóló tartalmak

    – Linképítés (külső, belső is)

    Figyelj azokra a tényezőkre is, melyek nem rangsorolási tényezők

    A digitális és a SEO akadálymentesítéssel szembeni elvárás  erősödése már 2022-ben is érzékelhető volt. A digitális akadálymentesítés esetében ez 69 % növekedést, míg a SEO akadálymentesítés esetében 124 % növekedést jelentett a korábbi évekhez képest. (Mediasesh) Persze itt nem a konkrét % értékéről van szó, hanem inkább a trendről, mely egyértelműen növekvő.

    A tartalomkészítés közben az alternatív leírások, a horgonyszövegek, a címleírások sokat segíthetnek ebben. A megfelelően elkészített rövidebb tartalmak előnyre tehetnek szert a nagyobb tartalmú oldalakkal szemben. Ez látszólag ellentmondhat a sok és megfelelő tartalomkészítésnek, de mégsem. Hiszen egy-egy réspiacon mozogva, kevés tartalommal is lefedhető az a terület.

    Szintén a tartalom részhez kapcsolódik a weboldalakon megjelenő hirdetések mennyisége. A túl sok hirdetést tartalmazó oldalak hátrányba kerülnek a kevesebb hirdetést tartalmazó oldalakkal szemben a felhasználói élmény sérülése miatt.

    Néhány lerágott csont, amit még mindig sokan figyelmen kívül hagynak- te ne tedd!

    Seobox SEO trendek 2023 Néhány lerágott csont
    Seobox SEO trendek 2023 Néhány lerágott csont

    Felhasználó ismerete

    2023-ban a felhasználói szándékok megértése és a felhasználói élmény előtérbe helyezése kritikus fontosságú a keresőoptimalizálás szempontjából. A felhasználói szándékot és tapasztalatot kötelező bele építened az online stratégiádba.

    A tartalom továbbra is király

    Releváns tartalomra lesz szükséged továbbra is. Ezzel alapozod meg az adatelemzésedet. Az adatelemzés pedig segíti a tartalom fejlesztésedet.

    Megfelelő SEO- val felvértezett, frissített és jó minőségű szöveges tartalmakat kell készítened. De emellett a  vizuális tartalom is elengedhetetlen. A képek, videók, infografikák és egyéb médiák használata nagyobb forgalmat generál a weboldaladra, növelve az elkötelezettséget.

    Mindegy, mi a tartalom formája csak legyen olyan, ami megragadja a te követőidet, figyelmet ér el náluk.

    A jó minőségű tartalom, amely figyelembe veszi a felhasználói szándékot és a tapasztalatot, alapvető a jó/pozitív élményt nyújt. Értéket ad a követőid számára, amit a Google is kedvelni fog.

    Bár mindegy a tartalom formája, ahogy írtam is, de a videó kiemelkedő szerepet kezd betölteni. Alkalmazásával több vásárlást, a Google-ben pedig magasabb keresési találatot érhetsz el. A videók elsődleges helye továbbra is a Youtube marad, külön SEO tevékenységgel. Emellett azonban a weboldaladon is eredményesen használhatod erősítve a keresőoptimalizálást.

    Az elemzések

    Elengedhetetlen az adatok elemzése. Google Analytics, Search Console, adatelemző softwerek, applikációk, lassan mindre szükséged lesz. Mind abban segít, hogy a tartalmi vagy szolgáltatási hiányosságokat javítani tudd az oldaladon.  A keresőoptimalizálási feladatok eszközökkel vagy szoftverekkel történő automatizálása jelentősen leegyszerűsítheti  számodra az adatgyűjtést.

    Reszponzív, mobilbarát webhely

    A hangalapú keresés optimalizálásával együtt a mobilkeresésre való optimalizálásnak is van értelme. A telefonos keresések száma várhatóan növekedni fog 2023-ig és azt követően. Azt, hogy az oldalad mobilbarát-e a legegyszerűbben a Google mobilbarát weboldal tesztjével nézheted meg.

    Strukturált adatok

    Több száz strukturált adattípus létezik, de nem kell mindet használnod. Elegendő néhány olyat, ami a te területedre jellemző. Receptek esetén például ilyen lehet az elkészítés idejének vagy kalóriatartalmának feltüntetése. Webshop esetén pedig a termék ára, elérhetősége vagy értékelése. Ezzel kapcsolatban érdemes a Google Strukturált Adatjelölő súgóját is megnézned.

    Seobox SEO trendek 2023 Strukturált adatok
    Seobox SEO trendek 2023 Strukturált adatok

    A strukturált adatok azonban önmagukban nem garantálják a keresőben való megjelenés sikerét. Emellett szükséged lesz az eredeti tartalmak előállítására is.

    Intelligensebb SERP

    A SERP (keresőben megjelenő találati kép) megváltozott és intelligensebb lett. A túlzott kulcsszóhasználat nem működik, sőt akár találati hátrasorolást is eredményezhet a találtak között.

    A Google algoritmusának leginkább a szakértelem, a tekintély és a bizalom (EAT) építése tetszik.

    Az EAT (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness) a Google minőségellenőrzési keretrendszere, mely a legjobb tartalmakat igyekszik megtalálni és kiszűrni a fogyasztók számára.

     Jó EAT -t érhetsz el minőségi tanácsokkal, minőségi termékekkel, szolgáltatásokkal, hiszen a  Google a szakértő tartalmakat keresi a te oldaladon is. Ennek része a szakértői tartalom és az elismert szakemberek oldaladra történő hivatkozása. Szintén az  EAT -t erősíti az átláthatóság a weboldaladon, illetve a megfelelő elérhetőségi adatok feltüntetése.

    A tartalomterv átalakulása – interaktivitás

    Az interaktivitás és az “élménykeltés” a 2023-as tartalommarketing terv része, a felhasználók egyre inkább aktív résztvevők. A hagyományos cikkek esetében az interaktivitást a történetmesélés jelentheti.

    E-könyvek. Kalkulátorok, Infografikák, kvízek, virtuális valóság vagy mesterséges intelligencia elemek mind segíthet neked az interaktív tartalom kialakításában.

    A tartalom optimalizálása hangalapú kereséshez

    Seobox SEO trendek 2023 Hangalapú keresések
    Seobox SEO trendek 2023 Hangalapú keresések

    A hangalapú keresésre és a mobileszközökre optimalizálás elsősorban a jobb felhasználói élmény elérését segíti. Az Amazon Alexa és a Google Assistant elterjedése növelte a hangalapú keresések számát az elmúlt néhány évben. 

    A jelenlegi statisztikák szerint a hangalapú keresések száma  tovább fog emelkedni. A kérdés formájában történő kulcsszó keresés, leginkább a long tail kulcsszavak esetén segít sokat a potenciális ügyfeleidnél  felmerülő kérdések megfejtésében.

    Összességében azt kell mondanom, hogy akkor jársz a legjobban, ha a fenntartható SEO-növekedési stratégiákra figyelsz 2023-ban. Tervezés mellett ajánlott elkezdeni az ismerkedést a mesterséges intelligenciával. Az is fontos, hogy a SEO alapok rendben legyenek az oldaladon. A Keresőoptimalizálási alapok cikkben találsz ehhez kapcsolódó gondolatokat.