A weboldalak 90 %-a nem ér el forgalmat a Google-től, mivel olyan tartalmakkal van tele, amire senki sem keres. A kulcsszókutatás az egyetlen módja annak, hogy kitaláld, mit írnak be az emberek a keresőbe. Ezzel indul a keresőoptimalizálásod. Kulcsszavakat azért kell kutatni, hogy arról írj a weboldaladon, amire a vevőidnek/vevőjelöltjeidnek  valóban igénye van.

SEO kulcsszókutatás

Kulcsszókutatás: Folyamat, melyben először megérted, hogy megcélzott ügyfeleid milyen nyelvezetet használnak, amikor a tartalmaidra keresnek. Majd a kulcsszó lehetőségeket elemzed, összehasonlítod és rangsorolod aszerint, mi lenne a legmegfelelőbb a weboldalad számára.

Miről olvashatsz a cikkben?

    Mire kapsz választ a SEO kulcsszókutatás révén?

    Amikor nekikezdesz a kulcsszókutatásnak, elsődleges célod a releváns találatok elérése. Több dologra fogsz választ kapni a keresés során és persze lesz olyan is, amire nem. Például az elején nem biztos, hogy tudni fogod a találatokat hogyan rangsorold majd a tartalmak készítése során. 

    Amire biztos választ kapsz egy-egy keresés során:

    • Mire keresnek a látogatók a keresőben a te területeden?
    • Mennyire lesz egyszerű vagy nehéz kedvező helyezést elérni a talált kulcsszóra?
    • Mekkora forgalmat érhetsz el a kiválasztott találattal?
    • Milyen tartalmat kell létrehoznod, hogy helyezést érj el?
    • Valószínűsíthető-e, hogy az erre kereső látogatók  az ügyfeleid lesznek?

    Miből indulj ki a SEO kulcsszókutatásnál?

    Miből indulj ki a SEO kulcsszókutatásnál?

    Erre a kérdésre rövid és egyszerű a válasz: Indulj ki a saját ötleteidből, melyek elsőre eszedbe jutnak a területről. A kulcsszókutatás azzal kezdődik, hogy végiggondolod, hogyan kereshetnek a potenciális ügyfelek a webhelyedre, illetve azokra a termékekre, amiket kínálsz. 

    Az indulásnál nincs más teendőd, mint józan paraszti ésszel átgondolni, mire keresnél te rá a területen. Írj pár példát össze. Például fájdalomcsillapítás esetén nekem ezek jutottak elsőre eszembe: derékfájás, idegbecsípődés, derékfájás gyógyszer, derékfájásra krém. Ezekkel indítanám a keresést, ha szükségem lenne ilyenre. 

    Ezután kulcsszókutató eszközökkel bővítheted ezeket az  alapötleteket, ahol még több kulcsszót találhatsz.

    Hogyan néz ki a SEO kulcsszókutatás folyamata?

    A folyamat önmagában egyszerű. Két dolog azonban megnehezítheti  a kutatást. Ezek a következők: 

    • Mennyire ismered az iparágat/területet, amit kutatsz?
    • Mennyire ismered a kulcsszókutató eszközöket?

    Ezek ugyanis nagymértékben befolyásolják azt, mennyire fogod tudni kimaxolni az eredményeket.

    A folyamat maga így néz ki:

    SEO kulcsszókutatás folyamata

    Ennyi tehát a kulcsszókutatás:

    • Saját kulcsszó ötletek
    • Versenytársak elemzése (opcionális)
    • Kulcsszókereső eszközök
    • Réspiac tanulmányozás és kulcsszó finomítás
    • Folyamatos ellenőrzés

    Az alap kulcsszavak összeírását követően érdemes a versenytársak oldalára is vetni egy pillantást. Újabb kulcsszó ötleteket találhatsz az oldalaikat átnézve. Bár szakmán belül többen vallják azt a nézetet, hogy a konkurencia kulcsszavaival nem kell foglalkozni. Én is azt gondolom, hogy a konkurencia elemzése sok idő, amit tölthetnél azzal is, hogy saját céljaid mentén haladsz.

    Te döntöd el, hogy figyeled-e a konkurens oldalakat vagy kihagyod ezt a lépést. A következő lépést azonban nem tudod megkerülni. Szükséged lesz kulcsszó kereső eszközre is. Ez készíti elő a finomhangolást és a későbbi folyamatos kulcsszó ellenőrzést.

    Kulcsszókereső eszközök

    A konkurensek, amennyiben figyeled őket,  ötleteket adhatnak újabb kulcsszavakra, de ezek mellett számos olyan kulcsszó létezik, melyet nem használnak és lehet, hogy neked sem jutnak eszedbe. Ezek megtalálását segítik a kulcsszó kereső eszközök, melyek többsége előfizetéses rendszerben működik. Ilyen kulcsszókereső eszköz többek között a

    A fizetős eszközök általában kínálnak ingyenes verziót is. Viszont ezek csupán a találatok egy részét mutatják. A teljes lista előfizetéssel érhető el. Ennek ellenére némelyik jól használható ingyenesen is az induláshoz. 

    Ingyenes kulcssmótervezők:

    Ezek közül a legismertebb a Google kulcsszótervezője, a Google Ads rendszerén belül. Pontos találati számokat csak a fizetős verziónál érhetsz el, de kezdeti lépésként az ingyenes verzió is elegendő lesz, ahhoz, hogy megtud, az egyes kulcsszavak esetében milyen találati nagyságrendekkel számolhatsz.  

    A kulcsszókereső eszközökkel szinte korlátlan számú kulcsszó lehetőséget találhatsz. 

    Nincs más dolgod, mint a kezdeti kulcsszó ötleteidet beírod a kulcsszó tervezőbe és átnézed a feldobott találatokat.

    Ugyanakkor ezek az eszközök egyfajta korlátot is szabnak, hiszen a megadott, kiindulásként használt kulcsszavakra hozzák fel a találatokat. Az azon kívüli kulcsszavakat nem mutatják meg számodra.

    Ezért majd még tovább kell lépned, finomítanod kell a kezdeti, ötletszintű kulcsszavaidat.

    Mire figyelj a találatok kapcsán?

    A találatok kapcsán tartsd szem előtt:

    • A találatok száma nem egyenlő a felhasználók számával (Egy felhasználó többször is kereshet ugyanarra a kulcsszóra. Gondold végig, te magad is hányszor keresel rá ugyanarra a kifejezésre) 
    • A keresések száma nem mutatja meg az általuk elért forgalmat. (Felmérések arra utalnak, hogy a keresések által elért forgalom jellemzően azok számának 30 %-at sem éri el.)
    • Ha éves adatokat kapsz a keresésekre, akkor figyelj arra, hogy ezek átlagos számok és ne feledd el, hogy az átlag nem lesz egyenlő havonta, nem érdemes elosztani 12-vel. A Google kulcsszótervezője havi adatokat mutat.
    • Keresések száma 

    Nagy keresésű kulcsszavak. Ha a weboldalad fejlesztésén gondolkodsz, akkor ezekre nehéz lesz előre kerülnöd az erős verseny miatt.

    Kisebb keresésű kulcsszavak (Long-tail kulcsszavak). Ezekre kisebb a verseny, könnyebben tudsz velük előre kerülni a keresőben.

    • Az egyes kereső eszközök más más értékeket mutathatnak. Érdemes egy kulcsszótervezőnél maradnod és ehhez viszonyítani a többi keresőeszköz adatait.
    • Bizonyos kulcsszavakra történő keresések  esetén a fizetett hirdetések sok kattintást elvehetnek  a teljes keresési számon belül. Ezeket ne vedd figyelembe a kereséseknél.
    • Egy kulcsszó helyezése egyben azt is jelenti, hogy más kapcsolódó kulcsszavak esetén is helyezést ér el. Így ezért (sem) nem érdemes csak egy kulcsszóban gondolkodni. Másképp fogalmazva, ezért (is) kell sok kulcsszóban gondolkodni.

    Finomhangolás a SEO kulcsszókutatásnál

    SEO kulcsszókutatás finomhangolása

    A saját ötleteid és a kulcsszótervező használata után következhet a finomhangolás. Ehhez  el kell mélyülnöd a piaci szegmensben. Körbe kell járnod, milyen problémákkal küzdenek az iparág szereplői. Ötletek nyeréséhez jó felület lehet a szakmai fórumokban a hozzászólások átolvasása. Az itt nyert újabb ötleteket ismét írd be a kulcsszótervező eszközbe.

    Másik lehetőség a Google közvetlen használata a tesztelésre. Egy-egy kulcsszót írj be a keresőbe és nézd végig a felhozott kulcsszóötleteket és az erre megjelenő konkurens oldalakat. Ha úgy érzed egy-egy kulcsszóra túl sokan jelennek meg, akkor keres másikat és teszteld azt is le.

    Mindkét esetben segítséget kapsz ahhoz, hogy a felhasználók nyelvét használd és ne olyan kulcsszavakra írj tartalmát, amire nem is keresnek. Az így talált kulcsszó ötleteket teszteld le ismét a kulcsszókutató eszközökkel.

    A finomhangolás része, hogy a kulcsszavakat végiggondolod olyan szempontból is, hogy az a kulcsszó kinek segíthet. Milyen ismeretekkel rendelkezhet illető? Milyen vásárlási fázisban lehet éppen?

    Milyen sűrűn nézz rá a kulcsszavaidra?

    Visszatérő időszakonként,  folyamatosan. A kulcsszókutatás egy önmagába visszatérő folyamat. Türelmet és elemzést igényel időről- időre.

    Mindig feltűnik egy-egy újabb lehetőség a kulcsszavak között is, amire érdemes figyelned, ami újabb látogatókat hozhat a weboldaladra.

    Alakíts ki magadnak egy rutint és havi vagy negyedéves rendszerességgel ismételd meg a kulcsszókutatást.

    A SEO kulcsszókutatás a gyakorlatban

    A fentiek gyakorlatba ültetése értelemszerűen azzal a céllal történik, hogy több organikus forgalmat érhess el az oldaladon. Ehhez fel kell használnod a talált kulcsszavakat, tartalmat kell rá generálnod. Enélkül ugyanis az egész értelmét veszti és feleslegesen dolgoztál. Ezzel kiegészítve a fent leírtakat, a teendők így néznek ki.

    SEO kulcsszókutatás a gyakorlatban

    Ötletelj. Találd meg a szolgáltatásodhoz/termékedhez kapcsolódó valamennyi kulcsszót az ötleteid alapján, a kulcsszótervezőket használva, majd finomhangolta az eredményeket. Eddig a kulcsszókutatás folyamatát követted.

    A gyakorlatban ezen a ponton érdemes csoportokba rendezned a kulcsszavakat. A csoportok alapján alakítsd ki a weboldalad szerkezetét és készítsd el a kapcsolódó tartalmakat.

    Amennyiben még csak most ismerkedsz a keresőoptimalizálással, akkor olvasd át a keresőoptimalizálás alapokat is.