2023 szeptember 14.-től két héten át fut a Google helpful content algoritmus frissítése. Mire számíthatsz ezen belül?

Seobox- google algoritmus frissítés 2023
Miről olvashatsz a cikkben?

    Google hasznos tartalom

    A hasznos tartalom kérdése már régóta téma a Google-nél. Ebbe a folyamatba kapcsolódott be a mesterséges intelligencia 2022 év végén.

    A hasznos tartalom arról szól, hogy embereknek készíted a tartalmaidat. Ez korábban még elsősorban a keresőoptimalizálási beállításokhoz volt köthető a nem felhasználó barát tartalmak miatt.

    Ma a mesterséges intelligencia idején, azonban ez a kérdéskör már összetettebbé vált. A hasznos tartalom elkészítésekor már nem csak a fogyasztói elvárásokra, a keresőoptimalizálásra, hanem a mesterséges intelligenciára is figyelni kell.

    A Google eddig is az embereknek szánt tartalmat helyezte előtérbe a robotok számára készültekkel szemben. Illetve a kifejezetten csak SEO céllal írt tartalmakkal szemben.

    A mostani algoritmus annyi változást hoz a korábbiakhoz képest, hogy már nem szerepel az „emberek által” készített hasznos tartalom kifejezés a szövegezésben, csupán hasznos tartalmat vár el a Google. Ez azt jelenti, hogy a mesterséges intelligenciával is készíthetsz tartalmat, nem lesz probléma, feltéve, ha az hasznos a fogyasztóid számára.

    Google algoritmus frissítés 2023

    Az algoritmus mesterséges intelligencia alapú, gépi tanulást alkalmaz. Az algoritmus a weboldaladról összegyűjtött adatokat kategóriákba rendezi. A rendszerezés pontosabb lett a korábbi verzióhoz képest, kevesebb hibával rendelkezik. A hasznos – nem hasznos tartalmakat is egyszerűbben, pontosabban ismer fel az algoritmus. Mit jelent ez?

    • Az algoritmus a teljes  weboldaladat figyeli, nemcsak egy-egy URL-t, 
    • Előnyt élveznek azok az oldalak, melyek a felhasználóid igényének, keresésének megfelelő tartalmakat kínálják,
    • Hátrányba kerülnek az úgy nevezett összeollózott tartalmak,
    • A nem hasznos tartalmak magas aránya lehúzza a hasznos tartalmakat is, 
    • A sok nem hasznos tartalom nagyobb visszaesést eredményez majd az oldaladnál,
    • A szakértelmet, tapasztalatot tartalmazó tartalmak hangsúlyosabbak lesznek.

    Fontos, hogy nem jelent rangsorolási előnyt, tehát nem jó taktika, a sok új tartalom publikálása és a régiek törlése, azért, hogy az oldalad frissebbnek tűnjön.

    Mire számíthatsz az algoritmus frissítés kapcsán a weboldaladon?

    Hasznos tartalmak készítése esetén az algoritmus jót tehet az oldaladnak.

    Visszaeső forgalom esetén érdemes átgondolnod a tartalomfejlesztési stratégiád. A nem hasznos tartalmak előállítását csökkenteni kell. 

    A rossz hír az, hogy amennyiben a visszaesést követően rögtön javítod a hibákat, akkor is hónapokba telik, míg újra javulást érzékelhetsz. Ennek az az oka, hogy a tartalmak osztályozása ugyan folyamatos, de csak akkor javulnak az eredményeid, ha folyamatosan tapasztalható a hasznos tartalmak megjelenése/jelenléte az oldalon.

    Nem feledkezhetsz meg arról sem, hogy a Google fejlesztései újabb és újabb fejlesztéseket dob piacra, amelyek ismét változást fognak hozni az értékelési folyamatban.

    A Google algoritmus miatt a következő dolgokat érdemes értékelned a weboldaladon emberközpontúság szempontjából :

    • A közvetlen forgalom által érkezők hasznos tartalmat találnak-e a weboldaladon?
    • A tartalmak mutatják-e a tapasztalati tudást (például kipróbáltál egy konkrét terméket)?
    • Rendelkezik-e az oldalad elsődleges céllal?
    • A tartalmaidat elolvasva úgy érezheti-e a látogatód, hogy elég információt kapott adott témában?
    • Kielégítő élményt szerezhet látogatód a tartalmaid által?

    Mit mond a Google, mire figyelj?

    Google helpful content algoritmus frissítés, mire figyelj

    A Google összeállított egy segédanyagot, hogy érthetőbb legyen, mire kell figyelned a weboldaladnál, ha eredményesebb rangsorolást szeretnél. Van néhány kérdés, amit feltehetsz magadnak.

    Nézzük, a Google javaslata szerint milyen résztémák köré érdemes csoportosítani a kérdéseket. A Google összeállításából a teljesség igénye nélkül emeltem ki néhányat.

    Tartalmi és minőségi kérdések

    – A tartalom eredeti információt, jelentést, kutatást vagy elemzést kínál?

    – A tartalom teljes vagy átfogó leírást ad a témáról?

    – Tartalmaz-e a tartalom lényegre törő elemzést vagy érdekes információkat, amelyek túlmutatnak a nyilvánvaló, tényszerű adatokon?

    – Más forrásokból származó tartalmaknál adsz-e valamilyen plusz értéket a tartalomhoz vagy csak egyszerűen átmásoltad?

    – A címed vagy az oldalad leírása kerüli a túlzásokat? Hasznos összefoglalást ad?

    – A keresési eredmények más oldalaihoz képest jelentős értéket képvisel az oldalad?

    – Helyesírás, stilisztika rendben?

    – Összecsapott anyagnak tűnik vagy rendezettnek a tartalmad?

    Szakértői kérdések

    – A tartalom alapján szerinted elérted, hogy az olvasók megbízzanak benned?

    – Szerinted nagy tapasztalattal rendelkező személy benyomását kelted a tartalmaiddal?

    – Szerinted a tartalom alapján azt gondolják rólad, hogy a téma jó ismerője vagy?

    Nagyszerű oldalélmény – embereknek szolgáló tartalom

    – Van olyan közönség, amely hasznosnak találná a tartalmat?

    – Tartalmad határozottan első kézből szerzett szakértelmet és mélyreható tudást mutat? 

    – Egyértelmű weboldalad témája, elsődleges célja?

    – A tartalom elolvasása után úgy véled, elégedett lesz az olvasód a kapott élménnyel?

    Elsődlegesen ne a keresőnek írj!

    – A tartalmat elsősorban azért készíted, hogy a keresőmotorok látogatóit vonzd be?

    – Sok különböző témában készítesz tartalmat, hogy jó helyezést érhess el a keresőben?

    – Elsősorban összefoglalod mások tartalmait, anélkül, hogy plusz értéked adnál hozzá?

    – Felkapott témákat preferálsz a tartalmak előállításakor?

    – Tartalmaid azt az érzést keltik az olvasóidban, hogy máshol még utána kell olvasniuk a témának?

    – Adott szószámra írsz, mert hallottad, hogy ez működik a Googlenál?

    – Szakértelem nélkül írsz tartalmakat egy-egy területre, mert úgy érzed ezzel előnyre tehetsz szert a keresőben?

    – Ígérsz a tartalmadban olyan kérdés megválaszolását, amelyre valójában nem adsz választ végül?

    – Módosítod a bejegyzés oldalaid dátumát, hogy frissnek tűnjenek, holott a tartalom nem változott lényegesen?

    – Sok új tartalmat adsz hozzá, vagy sok régebbi tartalmat távolítasz el, főleg azért, hogy valamilyen módon “frissnek”tűnjön az oldalad?

    Minőségi kérdések, E-E-A-T

    Az E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness) azaz tapasztalat, szakértelem, hitelesség és megbízhatóság, mely a Google keresési minőségértékelésének része. A Google a releváns és nagyszerű tartalmak rangsorolásánál ezek teljesülésére figyel.

    Értelemszerűen a tartalmaidnak nem feltétlen kell mindegyik tényezőnek egyszerre megfelelniük. Kiemelten fontos a bizalom kérdése, a többi ezt segíti. Alapvetően három kérdőszó adja az alapot ennél a résztémánál, a ki, a hogyan és a miért?

    Ezzel kapcsolatban a következő kérdésekre érdemes figyelned:

    – A tartalmaid esetében egyértelmű ki írta azokat? Esetleg csak egy brandnév szerepel ott?

    – A tartalmak további információt hordoznak a szerzőről és a témáról?

    – Hogyan került sor a tartalomban szereplő termék/szolgáltatás tesztelésére? Adsz a tartalmaidhoz elegendő képet vagy egyéb bizonyítékot?

    – Leírod, miért használtad az AI-t a tartalom előállításához? (Nem egyértelműen előállított tartalmak esetén érdemes ezt kibontanod, például mikor nem érthető, honnan vettél annyi teszteredményt)

    – A “Miért jött létre a tartalom?” Kérdésére leginkább olyan válaszokat keress, hogy a keresőknek vagy a felhasználóknak készítetted-e a tartalmaidat.

    A „Miért” talán a legfontosabb kérdés, amelyet meg kell válaszolni a tartalommal kapcsolatban. Miért jön létre egyáltalán?

    A hasznos tartalom kiemelt a Google algoritmusának 2023-s frissítésénél.