Hogyan segíthet a TikTok SEO abban, hogy a csatornára feltöltött  tartalmaid több emberhez eljuthassanak? Vajon előnyre tehetsz szert a SEO segítségével a versenytársaiddal szemben?  Mi az, ami a hashtagek mellett segít, hogy felkerülhess a “Neked” ajánlásai közé?

TikTok SEO
TikTok SEO
Miről olvashatsz a cikkben?

    Mi az a TikTok SEO?

    A TikTok nem olyan keresőmotor, mint a Google. Technikailag nem, viszont rendelkezik saját keresősávval, ennek megfelelően a keresőoptimalizálás is szerves része a csatornának. Különösen a fiatalabb generációk esetében igaz az a tény, hogy elsősorban az Instagramot és a TikTokot használják keresésre. 

    A TikTok  algoritmus figyelembe veszi a videó megtekintések, kedvelések és megjegyzések számát, valamint azt, hogy más felhasználók mire keresnek. Ez segíti a TikTok-ot, hogy releváns tartalmat jelenítsen meg minden felhasználó számára az érdeklődési kör és az alkalmazással való korábbi interakciói alapján.

    A keresőoptimalizálás célja a jobb helyezés elérése. A TikTok esetében ez azt jelenti, hogy  feltöltésre kerülő videók optimalizálása történik meg. A TikTok SEO célja, hogy a videó jobban felfedezhető legyen a platformon, növelve a nézettséget, a kedveléseket és a követőket.

    A kulcsszavakat és a különféle elemzéseket használjuk a weboldal tartalmának optimalizálására. Ezek a tényezők azonban a TikTok videók szélesebb körben történő eléréseit is segítik.

    A közösségi média bejegyzéseket a Google is indexeli és megjeleníti a találtak között. Éppen ezért a keresőoptimalizálási stratégia megkerülhetetlen, akár a Google-ról (Bing-ről) vagy akár a TikTokról van szó.

    TikTok SEO – a rangsorolási tényezők

    A TikTok felületén a feltöltött tartalmak rangsorolásához a TikTok több tényezőt is vizsgál. Kezdjük azonban azzal, hogy mit nem vizsgál. A rangsorolás során nem veszi figyelembe a követők számát. Ehelyett elsősorban a célközönségnek szóló releváns tartalmat figyeli és ha ez megfelelő nálad, akkor ugyanolyan eséllyel kerülhetsz jó helyre, mint a TikTok nagykutyák.

    A követők számát nem, a következőket viszont figyelembe veszi

    – a felhasználói interakciók számát (például: kedvelt videók, végignézett videók)

    – a videókon található információkat (például: feliratok, hashtagek, hangeffektusok, zenei elemek, címben és leírásban szereplő kulcsszavak)

    – a használt eszközöket és a fiókbeállítások (például nyelvi beállítások/ preferenciák, ország beállítások, mobileszköz típus, érdeklődési kategóriák)

    A figyelembe vett tényezők közül leginkább a felhasználói interakciók és a videókkal kapcsolatos információk a legfontosabbak.

    Hogyan kapcsolódik a TikTok SEO a Google SEO rangsorolási tényezőihez?

    A TikTok SEO tartalmazza a  Google rangsorolási tényezőinek egy részét. Mert mit is vesz figyelembe a Google?

    – a kulcsszavakat,

    – a téma relevanciát,

    – a tartalmi frissességet,

    – a szakember státuszt.

    Ez utóbbinál álljunk meg egy kicsit. A Google szerint az a szakember, akire több másik oldal is hivatkozik. Minél ismertebb és hitelesebb a “többi” oldal, annál relevánsabb lesz a hivatkozás.

    A közösségi média csatornák  ismertek és hitelesek is. Aki jelen van a közösségi médiában (például a TikTok-on), az a Google-ban is megjelenik és könnyebben felfedezhető.

    Hogyan kell akkor ezek alapján TikTok SEO -zni?

    Hogyan kell TikTok SEO-zni?
    Hogyan kell TikTok SEO-zni?

    1. Az első és legalapvetőbb szempont a követőtáborod megértése.

    Ehhez leginkább az általuk kedvelt videók, az általuk használt hashtagek ismerete szükséges. Megjegyzéseik, üzeneteik segítenek megérteni viselkedésüket, így személyre szabottabb tartalmakat állíthatsz elő számukra. Továbbá jobb címeket, leírásokat választhatsz TikTok videóidhoz.

    2. Kulcsszó kutatás és használat

    A kulcsszókutatás a hagyományos SEO elengedhetetlen része, ezért érdemes a TikTokon is használni. Tudd meg, milyen szavakat, kifejezéseket használ keresés közben a célközönséged, akiket el szeretnél érni. A kifejezések keresését kezdheted akár a Google Ads kulcsszó kutatójával is.

    Igaz, ezek a Google és nem a TikTok adatai, de kiinduláshoz megfelelőek lesznek. A TikTok keresések elérése érdekében a TikTok keresősávját kell majd használnod.

    Egyszerűen lépj a TikTok oldalára, írd be a keresőbe azokat a kifejezéseket, amelyekre kiváncsi vagy. A TikTok felfog hozni egy csomó találatot, amit utána tovább finomíthatsz. Ezt a folyamatot addig ismételheted, amíg már nem kapsz több találatot. Légy kitartó!

    A kulcsszavakat használd fel a videóidnál a címben, a leírásban, a feliratban. Mondd is ki ezeket és a hashtageket se felejtsd ki. Végül TikTok profilodhoz is add hozzá a hashtageket, hogy könnyebben rád találjanak.

    3. Blog használata

    A blogolás jelentős tényező a keresőben történő rangsorolásánál a Google esetében (más keresők esetében is). Hiszen a Google a friss és releváns tartalmakat kedveli, amit leginkább a blogok biztosítanak. 

    Hogyan kapcsolódik ez a TikTok SEO-hoz?

    Erősíti a TikTok jelenléted. Egyszerűen hozz létre egy blogbejegyzést, mely egy, a TikTok-videódhoz kapcsolódó témát tárgyal. Ügyelj arra, hogy a fő kulcsszót tüntesd fel a blogod címében, alcímeiben és tartalmában is. Ne felejtsd el beágyazni a TikTok-videót sem a blogbejegyzésbe.

    4. Analitikák követése

    A TikTok videók elemzése segíti a további tartalomfejlesztést. Segíthet abban is, hogy azonosítsd azokat a területeket a posztolásodban, melyek tovább javíthatók, finomíthatók. Új témákat vagy kulcsszavakat is felfedezhetsz így. 

    Ezeket az elemzéseket érdemes folyamatosan elvégezni, sőt kiterjeszteni a konkurensed tevékenységére is. Így jobban megértheted, mi működik a leginkább a TikTok SEO szempontjából, és ennek megfelelően finomíthatod későbbi  stratégiádat a csatornán.

    Keresőoptimalizálási segítségért írj nekem egy emailt és kérdezz bátran.