Soha el nem olvasott tartalmak? Vonzó tartalmak, melyek semmilyen forgalmat nem érnek el a keresőben? Két külön probléma és mindkettő hátterében a keresőoptimalizálás hiánya vagy nem megfelelő, esetleg részleges alkalmazása áll. A keresőoptimalizált szövegírás több, mint kulcsszavak betűzdelése a szövegbe.

Mi az a keresőoptimalizált szövegírás?
A keresőoptimalizált szövegírás a tartalom tervezésének, létrehozásának és optimalizálásának folyamata,
amelynek elsődleges célja a keresőkben történő, vállalkozásodnak megfelelő rangsorolás elérése.
A SEO szövegírás a keresőmotorok és a felhasználók számára készült tartalomírás. Egy folyamat, mely egyszerre felel meg a Google elvárásainak és a lehetséges vásárlóid kereséseinek.
Tartalomtervezés, szövegírás és optimalizálás hármasát öleli fel. Még rövidebben, nem más, mint csodálatos tartalom és oldalon belüli SEO beállítások együttese.

Tartalomtervezés – 3 meghatározó pont
- Lista összeállítás – Még mielőtt elkezdenéd írni a bejegyzéseidet, hozz létre egy listát azokról a témákról, melyekkel kapcsolatban szeretnél tartalmat készíteni. Ez lesz a sikered egyik alapja, hiszen így a célközönségednek megfelelő és érdekes szövegeket készíthetsz. Ráadásul ezzel jelentős mértékben megkönnyíted saját munkádat is.
- Témák összekapcsolása kulcsszavakkal – Elérkeztél a kulcsszó kutatáshoz. Ez alapozza meg, hogy a tartalmad elolvassák-e vagy sem. Kulcsszókeresésre az ingyenes eszközök is megfelelők lehetnek, mint például a keyword.io vagy a Google kulcsszótervezője. A SEO kulcsszókutatásról itt olvashatsz egy részletesebb áttekintést.
- Keresési elvárásnak megfelelő vázlat készítés – A kulcsszó fontos, de a tartalmadnak olyannak kell lennie, hogy aki erre a témára keres, megtalálja benne a választ. Ehhez meg kell nézned a kereső milyen találatokat hozz fel a kiválasztott kulcsszavadra. Ez egyben kijelöli a tartalom típusát vagy formáját is. Egyáltalán nem mindegy, hogy bogcikket, e-bookot, termék kategóriát vagy videót kell készítened.
Keresőoptimalizált Szövegírás
Írd meg a tartalomhoz gondolt szöveget a vázlatod alapján. Ezzel el is lehetne intézni a szövegírás részt, hiszen valójában nem több ennél. Van azonban néhány tipp a szövegírásnál, amire érdemes figyelned.
-Az olvasónak írj
-Mindig végezz előtte kutatást a témában
– Válasz beszédes címet. Ez területenként mást és mást jelenthet. Függhet attól is, szakmán belülieknek írsz vagy olyanoknak, akik még csak most ismerkednek a területeddel. A keresések ma már elég összetettek, így nagy valószínűséggel a címed akár összetett mondattá vagy kérdéssé is kinőheti magát. Van olyan terület, ahol elég lehet címként a kulcsszavad is.
-Használj alcímeket
-Tagold a szöveged
-Call to action részt is emelj be. Vond be, késztesd aktivitásra az olvasót.
Ezeken túl a többi, SEO szempontból már az optimalizálás része lesz.
Optimalizálás- 9 terület, amire figyelj

Miket kell keresőoptimalizálás szempontjából optimalizálni?
Kulcszóhasználat – A tartalomban használt kulcsszavak fontosak és helyük is meghatározó. Kulcsszavakat illeszthetsz az URL-be, a címbe, a tartalom első részébe, a H1-H2 címekbe, valamint a metaleírásba is.
Cím – a megírt címedbe emeld be a megcélzott kulcsszót, ha eddig még nem tetted meg.
Meta leírás– közvetlenül nem befolyásolja a Google rangsorolását, ugyanakkor növeli az átkattintások számát.
Belső linkek – a belső linkek segítenek az olvasónak további tartalmakat elérni a weboldalon. Továbbá segítik a Google-nak feltérképezni az oldalt. Belső linkeket kapcsolódó tartalmakhoz helyezhetsz el a cikken belül. Akár 4-5 linket is egy-egy cikken belül.
Oldalról kimutató linkek – olyan hiperhivatkozások, amelyek bármely más tartományra mutatnak (például egy másik weboldal, YouTube csatorna, közösségi média felület). Ezek esetében fontos, hogy az a tartomány, amire mutat tartalmában releváns legyen az oldaladdal.
Oldalra mutató linkek – olyan linkek, melyek külső weboldalról, vagy egyéb tartományokból (például közösségi média) a te weboldalára mutatnak. Itt is fontos a relevancia.
Kapcsolódó szavak, kifejezések használata – Ezek segítenek a Google-nak megérteni az oldal tartalmát. Mutatják számára, hogy azt a témát lefedted a cikkedben. Emellett a kulcsszóhoz kapcsolódó kifejezésekre is rangsodorást érhetsz el.
Multimédiás tartalmak beillesztése – videók, képek, infografikák használata a bejegyzésedben fontos SEO szempontból . Érdekessé, olvashatóbbá teszi a leírtakat. Ezeket a multimédiás felületeket is optimalizálnod kell. Ne feledkezz meg ezekről sem.
Legyen a tartalmad strukturált és következetes – A tartalom tagolásnál figyelj arra, hogy következetesen használd az egyes részek címét (H2, H3 és így tovább). H2- dől haladj tovább lefelé. Ezzel a tagolással is segíted a keresőt, szöveged tartalmi szerkezetének megértésében.
Szövegírási hibák keresőoptimalizálás szempontjából

Túl sok kulcsszó -Túl kevés kulcsszó Mindkét eset az olvasmányosság kárára megy. A túl sok kulcsszó nem feltétlen jelent majd előnyösebb helyezést a Google találatok között és nem is biztos, hogy több átkattintást hoz. Cserébe viszont a szöveg kevésbé lesz élvezetes olvasás közben. A túl kevés kulcsszó sem megfelelő, az is az érthetőség rovására mehet. Olvasás közben időnként a kulcsszavak használatával kell vezetni az olvasókat.
Vonzó tartalom SEO nélkül – Rengeteg nagyon jól megírt, olvasmányos szöveg érhető el a neten, melyek semmilyen eredményt nem hoznak. Ez nem azért van, mert nem tud írni a készítője. Sokkal inkább azért, mert elfelejtette azt az alapvető elvet, hogy a szövegével forgalmat szeretne növelni. Az értékesítéshez viszont muszály a Google vagy más kereső szabályai szerint (is) játszani.
Túltagolt- alultagolt szöveg Mindkettő hiba olvashatóság szempontjából is. SEO szempontból pedig egyrészt azért, mert a szövegen belüli alcímek nem megfelelően lettek használva az ilyen esetekben. Másrészt pedig azért, mert túltagolás esetén elaprózódik a tartalmi rész, kevés lesz a tartalmi mondandó a címekhez képest. Alultagolás esetén pedig hátráltatja a kereső “feltérképező” tevékenységét.
Eredmények figyelmen kívül hagyása – A megírt tartalmak uránkövetéséről van itt szó. Minden tartalom elér valamilyen eredményt. Ha sok forgalmat generál az oldaladra akkor nyilván szeretnéd tudni, miért éppen ez a bejegyzésed lett olyan népszerű. Ha viszont alulteljesít és a kutya sem olvasta el, akkor pedig ismerned kell az okokat és a következő bejegyzésnél már erre is figyelhetsz. Ezekhez SEO szempontból legmegfelelőbb eszköz a Search Console. Adatokat nyerhetsz még az Analytics felületéről is.
Eszement mennyiségű tartalom gyártása – a keresőoptimalizálás szövegírás nem jelenti azt, hogy folyamatosan újabb és újabb tartalmakat kell gyártanod. Sokan ott megijednek, hogy egy-egy sikeres cikk esetén a felfutást hanyatlás követi a keresőkben. Ebből azt a téves következtetést vonják le, hogy azonnal és folyamatosan újabb tartalmakat kell előállítani a weboldalon. Ehelyett jobb megoldás a kevesebb, keresőoptimalizálás szempontjából jól megírt bejegyzések készítése, uránkövetése. Emellett a kulcsszavak nyomorkövetése és időszakos átvizsgálása is kiemelt szerepet tölt be.
Csak a blogbejegyzések figyelése – A keresőoptimalizálás szövegírás nem ér véget a bogbejegyzéseknél. Ki kell terjesztened az egész weboldalra. A blog aloldalad mellett még minimum 1-3 aloldal található a weboldaladon. Ilyen a rólunk, a szolgáltatások aloldal vagy a webshop termék, kategória leírásai is. Ezeknél is következetesen kell alkalmaznod a szövegírás keresőoptimalizálási elveit.
Érthetőség hiánya a tartalomban – Érthetetlen dolgokat senki sem akar, nem hogy megvenni, de elolvasni sem. A szövegíráshoz kapcsolódó előzetes kulcsszó kutatás éppen azt a célt (is) szolgálja, hogy a látogatónak írj, az ő kifejezéseivel.
Keresési szándékkal nem egyező forma – Az a látogató, aki “sült kacsa elkészítése” kifejezésre keres, az nagy valószínűséggel receptet szeretne látni pontos készítési útmutatóval és nem sütéshez megfelelő sütők felsorolását.
Tartalom nem megfelelő lefedése – Google a legrelevánsabb tartalmakat szeretné adott témában az első helyekre sorolni. Minél kevésbé fedi le a tartalmad a témát, annál nehezebben kerülhetsz előre a találatok között.
Linkek mellőzése – A linkek meghatározó elemei a keresőoptimalizálásnak, a szövegírásnak.
Keresőoptimalizált szövegírás Záró tipp
Haladj lassabban! Írj kevesebb, de tartalmasabb szövegeket a weboldaladra és mindegyiket keresőoptimalizáld a fentiek figyelembevételével.
A keresőoptimalizálás alapokról itt találsz egy összefoglaló cikket